Gord – jak powstawał polski city builder w klimatach słowiańskiego fantasy?

12 lutego 2023,
23:11
Kaja Piaścik
Mroczny ołtarz w górskim wąwozie i trójka postaci na grafice do Gord

Gord, przygodowa strategia w klimatach dark fantasy inspirowana słowiańską mitologią, została zapowiedziana jeszcze w 2021 roku. Z okazji minionego Gamescomu mieliśmy też okazję zapoznać się z szesnastominutowym materiałem z rozgrywki. Planowana na zeszły rok premiera została przesunięta, ale rodzime studio Covenant.dev nie zapomniało o fanach w czasie przedłużających się prac. Twórcy udostępnili pierwszy odcinek serii zakulisowych vlogów, która ma przybliżyć proces powstawania nadchodzącego tytułu.

Jak powstawał Gord, czyli początki słowiańskiego RTS-a

Stan Just, reżyser Gord i prezes Covenant.dev opowiada w pierwszym epizodzie o swoim szerokim doświadczeniu, w którym najbardziej wyróżniającą się pozycją jest udział przy produkcji pierwszego dodatku do Wiedźmina 3, czyli Serca z kamienia. Po odejściu z CD Projektu Just rozpoczął samodzielną pracę nad Gord, a pomysł na RTS w świecie bazującym na słowiańskim folklorze szybko zachwycił też innych ludzi.

Lokalna mitologia, jak mówi reżyser, ma w sobie moc, mrok i „mięsistość”, które bardzo służą atrakcyjności gier osadzonych w bardziej wiarygodnych, brutalnych settingach fantasy. Problemem okazał się brak odpowiedniej dokumentacji słowiańskich podań oraz mnogość interpretacji. Deweloperzy musieli zatem uprościć i zaadaptować inspiracje tak, by stały się jednoznaczne dla gracza.

Tym, czego możemy się spodziewać po polskim city builderze oprócz strategicznego rozwijania osady i społeczności, są fantastyczne potwory oparte o stworzenia ze słowiańskiego folkloru, a także horrory – magiczne stworzenia stworzone przez Welesa, Boga Podziemi, które powstały z najgorszych ludzkich dusz.

Brzmi ciekawie? Więcej o Gord będzie można dowiedzieć się z kolejnych odcinków serii, jakie mają pojawić się na kanale wydawcy, Team17, w najbliższych miesiącach. Obejmą one wywiady z deweloperami, niewydane materiały koncepcyjne i assety oraz nagrania behind the scenes.

Gord można dodać do listy życzeń na Steamie. Na tę chwilę nie ma też informacji na temat szacunkowej daty premiery oprócz tego, że rynkowy debiut ma odbyć się w tym roku.