Leslie Benzies i Mark Gerhard zabierają głos po nieudanym debiucie MindsEye

4 lipca 2025,
19:22

Obaj Szefowie Build A Rocket Boy wypowiadają się w kwestii niepowodzenia Mindseye i negatywnej opinii graczy.

Dwie postacie z MindsEye na tle pustyni i miasta

CEO Build A Rocket Boy, Leslie Benzies, odpowiedzialnego za MindsEye, najbardziej znany jako były prezes Rockstar North, po raz pierwszy zabrał głos wewnątrz studia po trudnej premierze gry. Według doniesień IGN, podczas wewnętrznego spotkania miał obarczyć winą za obecne problemy „wewnętrznych i zewnętrznych sabotażystów”, których działania miały negatywnie wpłynąć zarówno na MindsEye, jak i na samo studio. W czerwcu pojawiły się informacje, że firma przygotowuje się do masowych zwolnień w związku z bardzo złym przyjęciem gry.

Dodatkowych kontrowersji dostarczyły wypowiedzi współdyrektora studia, Marka Gerharda, który w rozmowie na oficjalnym Discordzie MindsEye zasugerował, że istnieje „zorganizowana kampania mająca na celu zniszczenie gry i studia”. Gerhard stwierdził, że niektóre negatywne opinie mogą być opłacone, a część komentarzy publikowana przez farmy botów. Gdy jeden z użytkowników zapytał wprost, czy uważa, że recenzenci byli opłacani, Gerhard odpowiedział: „W 100%. Nietrudno się domyślić kto 🤣. To wcale nie jest dziwne, jeśli to prawda…”. Po fali krytyki próbował złagodzić swoje stanowisko, twierdząc: „Nie, nigdy tego nie powiedziałem. Wiem jednak NA PEWNO, że istnieją farmy botów zamieszczające negatywne komentarze i reakcje”. Do czasu publikacji tego tekstu nie przedstawiono jednak żadnych dowodów na poparcie tych twierdzeń.

Według raportu około 300 pracowników otrzymało e-maile informujące o ryzyku utraty pracy. Podobne wiadomości miały zostać wysłane także do pracowników studia PlayFusion, które zostało przejęte przez Build A Rocket Boy w 2024 roku. Premiera MindsEye 10 czerwca została przyjęta bardzo krytycznie – media społecznościowe zalały filmy pokazujące liczne błędy techniczne. Sytuacja była na tyle poważna, że Sony zaczęło zwracać graczom pieniądze.

Chociaż mamy duży zespół deweloperski i część zespołu pracowała nad Everywhere, prawdopodobnie większa część od zawsze skupiała się na MindsEye.
Gra o takiej skali i jakości potrzebuje wielu grafików, wielu programistów, wielu wszystkiego, prawda? Potrzebuje dużo miłości.

Adam Whiting, zastępca dyrektora gry, zapewniał w rozmowie z VGC

Aktualnie wersja gry na PC posiada ocenę 38/100 w serwisie Metacritic, a na PlayStation 5 zaledwie 28/100to najniższe oceny spośród wszystkich gier wydanych w 2025 roku i znacząco poniżej jakiejkolwiek gry z 2024. Na Steam MindsEye również radzi sobie słabo – jedynie 37% lubiło grę, co przekłada się na ogólną ocenę „w większości negatywne”.