Klimatyczna wizja remake’u Splinter Cella. Opublikowano materiały koncepcyjne

18 listopada 2022,
14:46
Mateusz Skowron

17 listopada minęło okrągłe 20 lat serii Splinter Cell. Z tej okazji twórcy udostępnili kilka koncept artów z remake’u pierwszej części cyklu.

Sam Fisher w Remaku pierwszej części Splinter Cell
Na skróty
  • 17 listopada seria Splinter Cell obchodziła okrągłe, 20-ste urodziny.
  • Zapowiedziany w grudniu 2021 roku remake pierwszej części serii został pokazany z okazji obchodów rocznicy na klimatycznych koncept artach.
  • Tytuł jest jeszcze we wczesnych etapach tworzenia, stąd niestety nie znamy nawet przybliżonej daty premiery.

Niemal rok temu został zapowiedziany pełnoprawny remake pierwszej części kultowych skradanek z serii Splinter Cell. Według pierwszych słów deweloperów, odświeżona wersja tytułu ma gruntownie przebudować przestarzałe mechaniki i grafikę, zachowując jednak klimat pierwowzoru. Pomysł Ubisoftu wpisuje się w popularny ostatnio trend tworzenia remaków starych tytułów, których zapowiadanych i szeroko komentowanych jest na pęczki – Splinter Cell trafia więc do grona takich gier, jak Riven, pierwszy Wiedźmin, czy choćby Dead Space.

Grafiki koncepcyjne z okazji 20. rocznicy serii Splinter Cell

Choć gra nadal jest we wczesnej fazie produkcji, to twórcy korzystając z okazji okrągłej rocznicy pierwszej części i tym samym całej skradankowej srerii, postanowili rozbudzić wyobraźnie fanów udostępniając koncept arty, które aż kipią szpiegowskim klimatem. Nie popadajmy jednak w przedwczesne zachwyty – grafiki koncepcyjne mają to do siebie, że są drogowskazem dla dalszego procesu kreatywnego, więc muszą dobrze nakreślać ton, w jakim gra ma zostać przedstawiona. W tej roli sprawdzają się jednak doskonale, bo moja wyobraźnia właśnie tak wspomina chwile, które spędziłem z tytułem.

Splinter Cell Remake na wczesnym etapie produkcji

Niestety na Splinter Cell Remake poczekamy jeszcze bardzo długo – premiera nie została określona nawet w przybliżeniu. Z tego względu najlepiej uzbroić się w grube warstwy cierpliwości, lub przeprowadzić się do Toronto i pomóc deweloperom w tworzeniu gry, bowiem kilka ciekawych ofert pracy nadal jest dostępnych za pośrednictwem oficjalnej strony gry.