Jak w Diablo 4 wygląda endgame? Nowy zwiastun prezentuje aktywności po ukończeniu gry

6 kwietnia 2023,
10:54
Łukasz Kuliński
Lilith z Diablo 4 na tle płomieni

Premiera Diablo 4 zbliża się wielkimi krokami. Deweloperzy z Blizzard Entertainment postanowili podzielić się kolejnymi informacjami na temat gry w obszernym filmiku na temat mechaniki o nazwie endgame. Dla każdego miłośnika lochów, wypełnionych potworami, gotowymi nawinąć się pod topór, będzie to stanowić nie lada ucztę.

Podziemia Wieńczące (Capstone Dungeons) w Diablo 4, czyli przygodo, trwaj!

Twórcy zapowiadają, że po ukończeniu fabularnej strony gry, gracze otrzymają dostęp do tzw. Podziemi Wieńczących. Jest to nic innego, jak kolejne lochy, które można eksplorować, aby nie kończyć zabawy po napisach końcowych. Przejście każdego poziomu jest zwieńczone nagrodą w postaci… wyższego poziomu trudności i kolejnych poziomów świata, w których czeka lepszy loot. Podziemia Wieńczące oferują wiele mechanik. Oto najważniejsze z nich:

Paragon System – po wbiciu ostatniego levelu, gracze mogą kontynuować rozwój postaci poprzez drzewko umiejętności, które oferuje customizację bohatera, zgodnie z ulubionym stylem gry. Jeśli więc spędzacie czas w Path of Exile, czekając na czwartą odsłonę Diablo, możecie być pewni, że Blizzard zadbał o wasze potrzeby. Drzewko ma być elastyczne i oferować możliwość rozwoju z kilku miejsc, tak aby każdy dostosował postać pod siebie.

Drzewko umiejętności z Diablo 4
Źródło: Blizzard Entertainment

Codex of Power – po ukończeniu lochu istnieje szansa na wylosowanie Aspektu, zgodnego z klasą postaci. Pozwala to na ulepszenie przedmiotów, tak aby wraz z rozwojem bohatera, rozwijał się także jego ekwipunek, aż do Legendarnego poziomu.

Nightmare Dungeonsgra ma oferować 120 lochów, z których w endgamie każdy może zostać podniesiony do poziomu Koszmaru. Oznacza to tyle, że gracz będzie miał możliwość przejścia mapy, którą poznał już w trakcie fabularnej rozgrywki, ale ze znacznie zwiększonym poziomem trudności. Aby uniknąć monotonii, Światy Koszmaru zostały wyposażone w unikalną estetykę, mroczniejszą od podstawowej wersji. Ponadto twórcy chwalą się takimi mechanikami jak Hell’s Gate – portalami, które pojawiają się losowo, wypluwając przeciwników nie występujących normalnie na tym obszarze rozgrywki.

Hell's Gate z Diablo 4
Źródło: Blizzard Entertainment

Tree of Whispers – twórcy zapowiadają, że po ukończeniu głównego wątku, gracze będą mieli możliwość, by spędzić wiele godzin na eksploracji świata. Mają w tym pomagać fabularne narzędzia, takie jak Drzewo Szeptów, które będzie zlecać zadania, za wykonanie których czekają nagrody w postaci unikalnych zasobów.

Fields of Hatred – nie zabraknie również areny, w której gracze będą mogli zmierzyć się z innymi graczami. W miejscu zwanym Polami Nienawiści, można zbierać unikalne zasoby, które jednak muszą zostać Oczyszczone przed powrotem do bezpiecznej strefy. W trakcie tego procesu gracze będą mierzyć się ze sobą, wydzierając sobie zdobyty loot, który później może zostać sprzedany i użyty do rozwoju bohatera.

Koniec jest zaledwie początkiem

Deweloperzy z Blizzarda obiecują również szereg aktualizacji, które mają pojawić się po premierze gry, tak by apetyt graczy pozostał zaspokojony na długi czas. Czy będzie tak w rzeczywistości, przekonamy się już niebawem. Na końcu zamieszczamy oryginalny materiał od twórców.