Gut Feeling Update do Dying Light 2 już w grze. Twórcy zaprezentowali zawartość aktualizacji

20 kwietnia 2023,
22:03
Kaja Piaścik
Horda zombie atakująca postać na grafice promocyjnej eventu Viral Rush w Dying Light 2

Zgodnie z zapowiedzią dziś do Dying Light 2 trafiła Gut Feeling Update, czyli obszerna aktualizacja wprowadzająca zmiany m.in. do animacji, udźwiękowienia i wielu innych aspektów gry. Techland zorganizował też towarzyszący premierze stream na Twitchu. W trakcie transmisji na żywo twórcy opowiedzieli o szczegółach zawartości i wprowadzonych ulepszeniach.

Nowości w Gut Feeling Update do Dying Light 2

Sound design

Gut Feeling Update przede wszystkim podkręca brutalność rozgrywki. Wrażenie potęgują m.in. nowe detale związane z sound designem – zróżnicowane, jeszcze bardziej autentyczne dźwięki. Deweloperzy z Techlandu zaprezentowali, jak zmieniły się odgłosy wydawane przez zombie w zależności od zadanych im obrażeń. Teraz w głosie przeciwnika, któremu w walce np. odpadła żuchwa, usłyszymy więcej świstu z gardła.

Twórcy odeszli też od sztucznego generowania dźwięków Gryzoni i na żywo przedstawili nagrywane głosy. Do tego dochodzą jeszcze inne efekty – jak mogliśmy się przekonać, dźwięk łamanych kości najlepiej imituje, uwaga, seler naciowy, ciało i flaki to ugotowany makaron, a do odgłosów rozbryzgów czy kapania krwi użyto soku z wyciskanego grejpfruta.

Animacje i elementy graficzne

Dużo uwagi Techland poświęcił też odświeżeniu animacji w walce, dzięki czemu rozgrywka staje się bardziej brutalna i precyzyjna. Do zwiększenia satysfakcji gracza z doświadczenia przyczyniają się tu m.in. wzmocniona charakterystyka poszczególnych rodzajów broni – dwuręczne sprawiają wrażenie cięższych, a tnące, w tym katany, otrzymały ulepszone poziome ataki, dzięki którym łatwiej będzie obcinać głowy zombie czy rozcinać wrogów na pół.

Efekty mają zatem nie tylko wyglądać lepiej, ale zapewniać użytkownikowi lepsze wrażenia w trakcie walki. Aby osiągnąć ten efekt, twórcy postawili też na responsywne modele postaci. W zależności od używanego rodzaju broni i miejsca, w które uderzymy, przeciwnicy będą reagować w bardziej zróżnicowany sposób.

Kwestią, która mniej wpływa na rozgrywkę, ale jest równie ważna, jest też personalizacja postaci. Po aktualizacji mamy już możliwość połączenia najlepszych statystyk sprzętu z ulubionym wyglądem. Konkretnemu elementowi wyposażenia z najbardziej pasującymi nam statystykami zmienimy skórkę na inną spośród tych, które już posiadamy.

Azyl Pielgrzymów

Ruszył również Azyl Pielgrzymów, czyli przeznaczony dla fanów serwis oferujący m.in. newsy i cotygodniowe wyzwania. Wypełniając ograniczone w czasie zadania będziemy zdobywać kolejne poziomy w systemie reputacji, a wraz z nimi tokeny, które wymienimy na zasoby, rzadkie bronie i inne wyjątkowe sprzęty. Za wypełnienie wszystkich sześciu w danym tygodniu czeka oczywiście większa nagroda.

Jak obiecują deweloperzy, to tylko początek, a plany związane z serwisem są bardzo ambitne. Spodziewać się możemy zwłaszcza skupienia na aspektach społecznościowych.

Trwa Viral Rush. Przygotujcie się na hordy zombie

Dziś rozpoczął się również specjalny event w Dying Light 2. Viral Rush to okazja do zmierzenia się z całymi hordami zmutowanych atakujących zombie. Warto wziąć udział w wydarzeniu zwłaszcza ze względu na wyjątkowe nagrody za ukończenie celów, czyli m.in. dwa stroje Rahima.

Viral Rush potrwa do 4 maja, do godziny 16:00 czasu polskiego.

Grafika pokazująca nagrody do zdobycia w evencie Viral Rush w Dying Light 2

To oczywiście tylko część tego, co wchodzi w ramy Gut Feeling Update. Kolejną nowością jest crafting broni – ukryte w świecie gry blueprinty możemy ulepszać i tworzyć jeszcze potężniejsze narzędzia. O tym i wszystkich innych składowych aktualizacji można przeczytać na Steamie.

Na koniec warto dodać, że w trakcie transmisji na Twitchu pojawiło się sporo muzyki. Posłuchać mogliśmy inspirowanych grą utworów takich jak Fight to Survive Jareda Dinesa, Ultraviolet Jonathana Younga czy Shot Down by the Mirror od DA Games.