Avowed miało stawiać na kooperację. Obsidian zmieniło jednak koncepcję

9 sierpnia 2023,
18:28
Mateusz Skowron
Fantastyczny krajobraz

Jedna z ekskluzywnych propozycji przygotowywanych przez Microsoft, Avowed od przejętego przez nich studia Obsidian Entertainment, ma być singleplayerowym doświadczeniem osadzonym w uniwersum wykreowanym na potrzeby serii Pillars of Eternity. Protagonista, którego poznamy w ramach fabuły to wysłannik Imperium Aedyr, który musi rozwiązać zagadkę tajemniczej plagi. Jak wynika z niedawnych doniesień, początkowy zamysł na tytuł miał być nieco inny.

Prezes Feargus Urquhart naciskał, by Avowed było grą multiplayer

Avowed ciągle ewoluuje podczas procesu deweloperskiego, nie powinien dziwić więc fakt, że pierwotne plany na produkcję mogły ulec zmianie już podczas kolejnych etapów produkcji. Na przykład deweloperzy chcieli stworzyć swój odpowiednik legendarnego Skyrima, by później postawić na bardziej organiczne historie, stawiając duży nacisk na towarzyszy oraz mechanikę pozbawioną ograniczeń klasowych.

Udostępniony przez twórców dziennik opublikowany z okazji dwudziestej rocznicy studia zdradza również, że Avowed miało stawiać mocny nacisk na kooperację. Sytuacja ta miała miejsce jeszcze przed przejęciem firmy przez Microsoft, a na takie podejście do rozgrywki naciskał sam prezes studia, Feargus Urquhart, który uważał że tytuł będzie miał większe szanse na znalezienie wydawcy. Ze względu na zupełnie inną strukturę zabawy płynącą z kooperacji, twórcy musieli zmienić na przykład sposób prowadzenia dialogów oraz wiele z dostępnych w grze mechanik. Zmiana ta nie była jednak deweloperom na rękę, gdyż nie mieli doświadczenia w tak specyficznej formie prowadzenia narracji.

Urquhart po czasie jednak zdał sobie sprawę, że była to zła decyzja i Avowed w końcu mogło zacząć stawać się czymś, w czym studio Obsidian radzi sobie najlepiej, czyli grą RPG dla pojedynczego gracza. Choć gra nie jest jeszcze w fazie alpha, to premiera została zaplanowana już na rok 2024. Tytuł ukaże się jedynie na Xbox Series X/S oraz PC, a wielkością ma dorównywać do The Outer Worlds i Star Wars: Knights of the Old Republic 2.