GTA: The Trilogy – The Definitive Edition – mamy oficjalną datę premiery i pierwszy zwiastun

22 października 2021,
21:40
Robert Pawłowski

To już oficjalne – odświeżona kolekcja GTA: The Trilogy – The Definitive Editon będzie miała premierę jeszcze w tym roku. Remaster zaoferuje więcej zmian, niż się spodziewaliśmy – poprawiona zostanie warstwa wizualna i rozwiązania dotyczące samej rozgrywki. Poznaliśmy dziś również dokładną datę premiery produkcji, a także ceny edycji na poszczególnych platformach.

Jeden z bohaterów GTA: The Trilogy - The Definitive Edition z bronią
Na skróty
  • GTA: The Trilogy – The Definitive Edition będzie miało premierę 7 listopada w dystrybucji cyfrowej, a 7 grudnia w wersji pudełkowej.
  • Kolekcja będzie dostępna na platformach PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S/X, Nintendo Switch i PC.
  • Odświeżona edycja zaoferuje szereg zmian wizualnych (wyższa rozdzielczość, tekstury, poprawione cienie i lepsze modele m.in. postaci i pojazdów).
  • Usprawnienia pojawią się również w samej rozgrywce – model strzelania ma być podobny do tego z GTA V.
  • Gra będzie kosztowała 269 zł i będzie w polskiej wersji językowej.

Od dłuższego czasu internet rozgrzewa informacja o tym, że Rockstar szykuje remaster kultowych odsłon GTA. Informacje o remasterze najpierw wyciekły (mogliśmy wówczas zobaczyć screen z achievementów), później otrzymaliśmy oficjalną zapowiedź, a dziś studio podało datę premiery. Za remastery odpowiada Rockstar Dundee, a gry zostaną wydane na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series S/X, Nintendo Switch i na PC, gdzie będzie dostępna poprzez Rockstar Game Launcher. Pisaliśmy o tym szerzej w tym newsie.

GTA: The Trilogy – The Definitive Edition – data premiery

Gra ma się ukazać 11 listopada w wersji cyfrowej, a 7 grudnia w wersji pudełkowej. GTA pojawi się również na systemy IOS i Android w pierwszej połowie 2022 roku.

Remaster będzie zawierał trochę zmian. Rockstar zaznacza, że klimat i styl starszych odsłon ma być zachowany, a usprawnienia będą dotyczyły grafiki i rozwiązań gameplayowych, m.in. jeżeli chodzi o strzelanie – ma być ono oparte na systemie znanym z GTA V. Poprawione ma być również oświetlenie, pojawi się wyższa rozdzielczość i lepsza jakoś tekstur, twarze bohaterów i pojazdów zostaną przemodelowane, a zasięg rysowania obiektów będzie zwiększony. Zobaczymy też dostosowane do dzisiejszych standardów cienie i ulepszone warunki pogodowe.

Mniejszymi usprawnieniami będzie m.in. możliwość wyboru z koła broni oraz stacji radiowych, czyli coś, co znamy z GTA V. Zajdą zmiany w minimapkach, będziemy mogli teraz umieszczać swoje znaczniki, a także odświeżone zostaną achievementy i trofea. W wersji na Nintendo Switch będziemy mogli wykorzystać tzw. gyro-aiming, który pozwala na ruszanie kamerą bez udziału joysticków. Wersja PC będzie wspierała funkcję NIVIDIA DLLS, technikę renderingu opartej na SI, która wyostrza obraz i zwiększoną częstotliwość generowania klatek. Gra będzie działała na silniku Unreal Engine. O wymaganiach sprzętowych GTA na PC informowaliśmy wcześniej.

Poznaliśmy ceny remastera trylogii GTA 3D

Rockstar podał również cenę, która będzie jednolita dla wszystkich platform (choć to nie jest pewne) – zestaw trzech gier od Rockstara będzie kosztował 269 zł. Co ważne, wszystkie gry będą posiadały polską wersję językową.