Gothic Remake pozostanie wierny oryginałowi. Kai Rosenkranz opowiedział o szczegółach produkcji

26 sierpnia 2022,
20:14
Nikodem Idziak

Studio Alkimia Interactive obdarowało nas kolejnymi powodami do radości. Do prac nad Gothic Remake dołączył oficjalnie Kai Rosenkranz – kompozytor odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową oryginalnego Gothica. Twórca wziął udział w Q&A, w którym to odpowiedział na mnóstwo związanych z produkcją pytań.

Logo i postacie z gry Gothic Remake
Na skróty
  • Do prac nad Gothic Remake dołączył Kai Rosenkranz – kompozytor ścieżki dźwiękowej z oryginału.
  • Twórca wziął udział w zorganizowanym na Discordzie Q&A, w którym odpowiedział na mase pytań związanych z grą.
  • Gothic Remake powstaje całkowicie od zera, studio Alkimia Interactive porzuciło projekt, który zobaczyliśmy na teaserze gry w 2019 roku.
  • Twórcy starają się, aby odnowiona odsłona cyklu pozostała jak najbardziej wierna oryginałowi.

Fani serii Gothic są w ostatnich dniach wyjątkowo rozpieszczani. Opublikowany niedawno trailer Gothic Remake spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem, nawet wśród najbardziej zatwardziałych miłośników cyklu. Bardzo miłą niespodzianką okazały się również wieści o dołączeniu do projektu samego Kai’a Rosenkranza – nie tylko kompozytora muzyki z oryginału, ale też jednego z najważniejszych członków studia Piranha Bytes.

Gothic Remake – Kai Rosenkranz zdradza szczegóły

Kompozytor zdaje się być w pełni świadomy przebojowego statusu Gothica. Twórca wziął udział w zorganizowanym na Discordzie Q&A, w którym to odpowiedział na mase najważniejszych dla graczy pytań. Zapis całej akcji znajduje się również na poświęconym Gothicowi Reddicie. Z udzielonych przez Kai’a odpowiedzi możemy śmiało wywnioskować, że:

  • produkcja powstaje całkowicie od zera. Zaprezentowane w 2019 roku demo gry spotkało się z ogromną dawką krytyki, której zresztą twórcy oczekiwali. Studio wzięło sobie do serca wyniki przeprowadzonej wśród graczy ankiety na temat gry, dlatego też cała zawartość teasera trafiła ostatecznie do kosza;
  • rozmiar mapy pozostanie zbliżony do oryginału, rozbudowane zostaną natomiast miejsca, których Piranha Bytes nie zdążyło zagospodarować. Wciąż będziemy więc podróżować po klaustrofobicznej kolonii karnej, której najważniejsze punkty dzielić będą małe odległości;
  • twórcy działają na ten moment w 40 – osobowej grupie, składającej się w większości z miłośników serii. Jednym ze scenarzystów produkcji jest Nicolas Lietzau, znany z pracy nad scenariuszem do Enderal – ogromnej modyfikacji do Skyrima;
  • Kai Rosenkranz odpowiedzialny jest za stworzenie całego udźwiękowienia gry. Zapewnił on, że w produkcji pojawią się znane z oryginału motywy muzyczne, będą one jednak znacznie dłuższe;
  • przerobiony został cały system walki. Pozostanie on zręcznościowy i taktyczny, nie będzie jednak przypominał tego zaprezentowanego w teaserze;
  • studio Alkimia Interactive planuje zaangażować aktorów głosowych z oryginału, choć zadanie to może być trudne biorąc pod uwagę zaawansowany wiek, a nawet śmierć niektórych z nich. Nie znamy jeszcze szczegółów odnośnie polskiego udźwiękowienia produkcji;
  • z gry całkowicie znikną hełmy. Pancerze postaci składać się będą z różnych, wymieszanych indywidualnie części, nie spotkamy więc wielu postaci wyglądających tak samo;
  • twórcy nie chcą określać prawdopodobnej daty premiery gry. Produkcja wciąż znajduje się na wczesnym etapie, a deweloperom zależy przede wszystkim na tym, aby gracze w końcu otrzymali w pełni dokończonego Gothica;
  • Kai Rosenkranz miał okazję zagrać w Kroniki Myrtany: Archolos. Modyfikacja – a zwłaszcza jej ścieżka dźwiękowa – absolutnie go zachwyciła.
Pełzacza z gry Gothic Remake
Zgodnie z oryginałem, pełzacze wciąż będą straszyć.
Źródło: Alkimia Interactive, THQ Nordic

Wygląda więc na to, że remake ukochanego w naszym kraju Gothica znajduje się w odpowiednich rękach. Otwartość i zaangażowanie kompozytora zdają się być dobrymi powodami do optymizmu, a kasacja przedstawionego w 2019 roku teasera z pewnością uspokoiła wielu sceptycznie nastawionych graczy. Prawdopodobnie minie jeszcze trochę czasu zanim usłyszymy o potencjalnej dacie premiery tytułu, warto jednak pamiętać, że zadebiutuje on na pecetach oraz konsolach PS5 i Xbox Series X|S.