God of War: Ragnarök nie będzie wykluczać. Tytuł otrzyma ponad 60 opcji dostępności

8 września 2022,
22:13
Nikodem Idziak

Maszyna marketingowa Sony z każdym dniem wskakuje na coraz wyższe obroty. Dopiero co otrzymaliśmy materiał omawiający eksplorację w God of War: Ragnarök, a chwilę wcześniej na ekrany trafił wyjątkowy epizod serialu Rick and Morty, reklamujący wspomnianą grę. Dziś natomiast w sieci pojawił się wpis, w którym twórcy z Santa Monica Studios opowiedzieli o występujących w produkcji opcjach dostępności.

Kratos i Atreus z gry God of War Ragnarok
Na skróty
  • God of War: Ragnarök otrzyma ponad 60 funkcji, które pozwolą dostosować rozgrywkę pod konkretne potrzeby.
  • Twórcy przyznali, że opcje te powstały głównie z myślą o graczach niepełnosprawnych, którzy z różnych powodów nie mogą w pełni cieszyć się grami.
  • Dzięki wprowadzonym uproszczeniom będziemy mogli np. spowalniać czas, podnosić automatycznie przedmioty, lub skuteczniej operować kamerą.

W God of War: Ragnarök znajdziemy ponad 60 opcji, które pozwolą dostosować rozgrywkę pod konkretne potrzeby. Santa Monica Studios podzieliło się tą informacją z serwisem Game Informer, a ten opublikował krótki materiał, w którym zaprezentowano niektóre z omawianych funkcji.

God of War: Ragnarök przyjazny dla użytkownika

O oferowanej przez produkcję dostępności opowiedziała Mila Pavlin – szefowa działu odpowiedzialnego za „doświadczenie użytkownika”. Przyznała ona, że dodatkowe funkcje powstały z myślą o graczach niepełnosprawnych, którzy na co dzień nie mogą w pełni cieszyć się grami z racji na obecne w nich bariery.

Przy projektowaniu opcji dostępności twórcy skupili się na czterech obszarach: wzroku, słuchu oraz umiejętnościach motorycznych i kognitywnych. Oto kilka przykładowych funkcji, które uproszczą rozgrywkę w GoW: Ragnarök:

  • tryb wysokiego kontrastu – pozwoli dostosować kolory różnego rodzaju przedmiotów, aby ułatwić rozeznanie w nich;
  • spowolniony ruch przedmiotów, w które trzeba np. trafić toporem;
  • sygnały dźwiękowe oraz napisy, które wskażą nam jaki przycisk powinniśmy w danym momencie wcisnąć;
  • automatyczne podnoszenie przedmiotów, z którego z pewnością skorzysta wielu graczy;
  • wspomaganie nawigacji kamery, aby ułatwić wypatrywanie konkretnych celów.

Wymienione opcje to tylko kilka przykładów z tego, co przygotowali twórcy. Jak widać, Sony kładzie duży nacisk na ten konkretny element wydawanych produkcji. Podobne funkcje mogliśmy zobaczyć już w The Last of Us Part II oraz The Last of Us Part I.

Dla przypomnienia, God of War: Ragnarök trafi na rynek 9 listopada 2022 roku. Tytuł zadebiutuje na konsolach PS4 oraz PS5.