fbpx

Codzienna dawka planszówkowych nowin!

Wracaj do nas regularnie i bądź na bieżąco!

Dziś premiera polskiej edycji gry Spy Reinera Knizii. Poznajcie Sojusz na już wydawnictwa Muduko

24 sierpnia 2023,
15:34
Łukasz Małek
Sojusz na już dziś ma swoją premierę

Dziś dzień ma miejsce premiera gry Sojusz na już, za którą odpowiada wydawnictwo Muduko. Tytuł ten to polskie wydanie gry Spy, autorstwa Reinera Knizii (Yellow & Yangtze, Tygrys i Eufrat, a także Moje Miasto, Wyprawa do El Dorado i wiele innych).

Tytuł ten jest wyjątkowy nie tylko pod względem autorstwa. Bowiem wydawnictwo Muduko tegorocznej wiosny zorganizowało konkurs, podczas którego można było wygrać kopię gry. Zadaniem konkursowym było wymyślenie tytułu dla tej pozycji. Warto zatem podkreślić, że nazwa Sojusz na już to tak naprawdę kreatywność naszej planszówkowej społeczności.

Muduko to wydawnictwo, które wydało między innymi gry takie jak Spór o Bór, Spór o Bór 2, Overboss, Boss Monster. W poprzednich dniach informowaliśmy was, że na Kickstarterze ruszyła kampania gry Dungeon Kart, tytułu z uniwersum wcześniej wspomnianego Boss Monstera.

Sojusz na już to już piąta pozycja z serii taktycznych karcianek Knizii, która trafiła do portfolio Muduko. Poprzednie gry, które wchodzą w skład tego szanownego grona to Spór o Bór 1 i 2, Ryki z Afryki, W pył zwrot. Wszystkie te produkcje łączy motyw antropomorficznych zwierząt w pełnym rynsztunku, piękne i barwne ilustracje, a przede wszystkim niezbyt złożona, prosta mechanika z głębią rozgrywki.

Kilka podstawowych informacji o grze Sojusz na już

Sojusz na już to gra, którą przyzdobiono ilustracjami Piotra Sokołowskiego (Spór o Bór). W tytuł ten zagrać będzie mogło od dwóch do czterech graczy od 8 roku życia. Z racji, że grę zaprojektował Knizia, dla wielu osób jest to dostatecznie mocny argument, by dać jej szansę.

Ogromne uznanie dla Sokołowskiego za ilustracje. Wielu graczy zgodnie przyznaje, że klasyczny wygląd gry Spy nie był aż tak atrakcyjny. Tymczasem obecna oprawa graficzna przykuwa wzrok i niewykluczone, że zachęci do rozgrywki szersze grono graczy, a przede wszystkim wzrokowców.

Żubr, władca Wielkiej Prapuszczy, pragnie umocnić swoją pozycję na świecie. Bynajmniej bez silnego sojuszu może się to nie udać. Monarcha postanawia nawiązać współpracę z władcami innych kontynentów, wysyłając do nich lisy – najprzebieglejszych posłańców. Celem wysłanników jest przekonać innych liderów do zawarcia paktu. Tymi posłańcami zostaną właśnie gracze. Nie dajcie się jednak przechytrzyć innym, ponieważ ten, kto najszybciej pozyska przychylność pozostałych władców, zostanie główną doradczynią lub doradcą.

Ciebie też fascynują planszówki? Zaobserwuj nasz portal na Facebooku i twórz razem z nami wyjątkową społeczność!

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najpierw najnowsze Najpierw najstarsze
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze