Dragon Age: Dreadwolf – wersja alfa już gotowa, a Gary McKay komentuje proces twórczy

26 października 2022,
20:46
Dorota Żak

O premierze Dragon Age: Dreadwolf nie można jeszcze powiedzieć, że nastąpi w najbliższym czasie. Właściwie nie mamy nawet orientacyjnej daty. Dowiadujemy się za to, że gra działa już w wersji alfa.

Grafika z Dragon Age: Dreadwolf
Na skróty
  • Dragon Age: Dreadwolf doczekał się już wersji alfa.
  • Gary McKay z BioWare zdradza przy okazji, na czym teraz skupią się twórcy gry.
  • Wspomina także o innych projektach studia, czyli Star Wars: The Old Republic i nowej części Mass Effecta.

To, że powstaje nowa część serii Dragon Age, wiadomo nie od dzisiaj. W czerwcu dowiedzieliśmy się, że kolejna odsłona będzie nosić podtytuł Dreadwolf, ale udostępniane co jakiś czas przez twórców informacje nie zdradzają zbyt wiele. Mamy jednak jedną dobrą wiadomość.

Na stronie Electronic Arts pojawił się dzisiaj wpis przygotowany przez Gary’ego McKaya z BioWare, w którym informuje nas on o postępach nad grą. Przekazał on, że Dragon Age: Dreadwolf ma już wersję alfa składającą się na spójną opowieść, „od początkowych scen pierwszej misji do samego końca”, oraz opowiedział nieco o tym, co będzie kolejnym krokiem w procesie twórczym.

Kolejne etapy pracy nad Dragon Age: Dreadwolf

McKay ma oczywiście świadomość, że od wersji alfa do finałowej gry pozostało dużo pracy. Z tego powodu ekipa pracująca nad Dragon Age: Dreadwolf skupi się teraz na dopracowaniu całej fabuły, sprawdzając czy jest ona wystarczająco dobrze przedstawiona i czy sprawi satysfakcję graczom. Konsultacje z testerami i członkami społeczności gry pozwolą na osiągnięcie najlepszego efektu i poprawienie tego, co nie działa.

Dodatkowo możemy teraz ocenić tempo akcji, ewolucję związków z biegiem czasu i szybkość postępów czynionych przez gracza, a także spójność narracji — czyli zasadniczo wszystko, co składa się na fabułę. Możemy przyjrzeć się napisanej przez nas opowieści i sprawdzić, czy przedstawiamy ją odpowiednio za pomocą postaci, dialogów, przerywników filmowych oraz podróży odbywanej przez gracza. Teraz, kiedy możemy już przejść całą grę, możemy zacząć tworzyć kolejne iteracje i dopracować rzeczy, które mają największe znaczenie dla naszych fanów.

komentuje dalej McKay

Kolejna sprawa to dopracowanie postaci, które zresztą zawsze były sercem gier BioWare, oraz lokacji. Zdając sobie z tego sprawę, studio poświęci im wiele uwagi. W niedalekiej przyszłości mamy dowiedzieć się więcej na ten temat, także pozostaje czekać na następne aktualizacje ze strony twórców nowego Dragon Age’a.

Na koniec wpisu McKay wspomina także o innych projektach, nad jakimi pracuje BioWare. Wiemy więc, że do Star Wars: The Old Republic trafi niedługo duży update, którego należy wypatrywać na profilach poświęconych grze w mediach społecznościowych. Co więcej, 7 listopada wypada N7 Day poświęcony Mass Effectowi. W zeszłym roku otrzymaliśmy z tej okazji grafikę związaną z powstającą nową odsłoną serii. Być może tym razem BioWare zdradzi nam trochę więcej, biorąc pod uwagę, że McKay nie może się tego doczekać.