Dagmara Darsicka opowiedziała nam o urokach pracy Art Directora w Gamedevie

Gamedev, arty i słodkie misie przeplatane trupami, czyli jak kapryśna potrafi być sztuka, zwłaszcza w gamedevie! W dzisiejszym odcinku GURUnolotnych zmierzymy się z tematem artystycznej perspektywy w branży growej.

21 lutego 2022

Bycie artystą jest trudne, a co dopiero kierowanie całym zespołem! Jedna spójna myśl artystyczna spina całą stylistykę gry i nadaje jej magicznego charakteru. Czarodzieje 2d i 3d (nie można również zapomnieć o magach kodu. Tutaj to lecą niezłe zaklęcia). kreują wspólny świat wizualny w grze, by móc później zaprosić do niego swoich odbiorców. Tak, jak Dagmara Darsicka zaprosiła nas do swojego świata w tym odcinku GURUnolotnych.

Dagmara Darsicka w dziesiątym odcinku podcastu GURUnolotni o pracy Art Directora w branży gier

Artysta i nerd. Pracuje w branży gier już parę dobrych lat. Podejmowała się różnych ról w projektach storyboardowych, animacyjnych, ilustracyjnych, a obecne prowadzi wizję gry jako dyrektor artystyczny w Yggdrasil Gaming. Po pracy maluje i rysuje w technikach tradycyjnych, ponieważ sztuka niejedno ma imię, a warsztat warto rozwijać na wiele sposobów. Bardzo ceni sobie dobry life work balance jako wartość, która pozwala utrzymać kreatywność i zapobiega wypaleniu zawodowemu, dlatego poświęca się takim hobby jak: rower mtb, łucznictwo tradycyjne, bush crafting. Prowadzi rysunkowego bloga porvchawki, a jej smaczniusie prace można znaleźć na ArtStation.

Tematyka odcinka

W najnowszym wydaniu GURUnolotnych poznamy tajniki słynnej sztuki bycia Art Direm w gamedevie. Jak to i z czym się je albo nawet (aż) rysuje! Razem z Dagmarą i Karolem zabierzemy was w podróż w meandry artystycznego gamedevowego świata.

Rozkład jazdy

  • Wprowadzenie. O naszym gościu, czyli kim jest Dagmara Darsicka
  • (02:39) Słodkie zwierzaczki, malowanie trupów i mentorship z Anthonym Jones’em
  • (04:52) Moment rozpoczęcia przygody z gamedevem
  • (06:35) Nazewnictwo i podział artystów ze względu na specjalizację w gamedevie
  • (07:38) Na czym polega praca Art Directora
  • (10:24) Gry slotowe i co sprawia, że są tak miłe dla oka i przyciągające graczy
  • (12:00) UX i UI w grach slotowych
  • (16:05) Rozwiązywanie problemów w grze
  • (18:09) Koncepty do gry i konsultacje pomysłów
  • (20:59) Trudności i wyzwania w pracy Art Directora
  • (23:58) Odrzucone pomysły, jak to jest z artami?
  • (27:00) Stylistyka gier slotowych
  • (31:35) Gry i outsourcing
  • (36:09) W jakie gry gra nasza gościni
  • (38:39) Rozwój grafiki w grach komputerowych
  • (42:53) Podcast bez Cyberpunka podcastem straconym
  • (47:00) Historie w grach – Hellblade: Senua’s Sacrifice
  • (50:38) Pocztówka z Francji
  • (53:05) Mentorship i Anthony Jones part 2
  • (1:02:22) Ewolucja od concept artista na lvl Art Directora

Dziesiąty odcinek podcastu GURUnolotni jest już dostępny na Spotify. Jak zawsze zapraszamy do słuchania i komentowania. Jakiekolwiek uwagi, pytania możecie wysyłać na nasz adres e-mail gurunolotni(at)gamesguru.pl. Odpowiadamy na każdą wiadomość. Nawet na te, które zgubiły swoją drogę do skrzynki pocztowej!

GURUnolotni ? Co to, gdzie to…?

Podcast GURUnolotni to audycja o grach, technologii i popkulturze, realizowana przez redakcję portalu GAMESGURU. Rozmowy prowadzą niezastąpieni szermierzy słowa uzbrojeni w cięte riposty, dociekliwi niczym zagubiona mucha usiłująca wydostać się z wnętrza samochodu – Gabriela Zubek oraz Karol Leszczyński, którzy w trakcie wywiadów wypytują swoich gości o kluczowe dla losów galaktyki kwestie.

Gabriela Zubek

Skromna jak złoty pawilon. Z wykształcenia kulturoznawczyni i filmoznawczyni, sucharoznawczyni z urodzenia. Kocham digital painting, cięty humor i dobrego RPGa. No i koty. Tak, zdecydowanie. Kocham te małe puchate łaziki!
UWaga! Gorące informacje!