Cities: Skylines 2 otrzyma na premierę funkcje, które poprzednia odsłona miała dopiero w DLC

8 sierpnia 2023,
10:30
Arek Grabowski
Miasto w Cities: Skylines 2

Cities: Skylines 2 otrzyma już w momencie premiery klęski żywiołowe. Ta funkcja była sprzedawana jako DLC do pierwszej odsłony gry. Paradox Interactive ujawniło kolejne informacje związane z Cities: Skylines 2. Deweloperzy opisali klimat oraz systemy pogodowe. Co jakiś czas twórcy publikują filmy, gdzie tłumaczą kolejne funkcje z gry. Tym razem poznaliśmy dość sporo informacji istotnych dla mechaniki rozgrywki. Wcześniej twórcy ujawnili, jak będą wyglądać usługi miejskie.

Niektóre z najlepszych funkcji, jakie pierwsza odsłona oferowała przez DLC Cities: Skylines 2 otrzyma w podstawowej wersji. Paradox Interactive opisało również, jak będzie wyglądał system dnia i nocy oraz kilka innych elementów rozgrywki.

Klimat i systemy pogodowe w Cities: Skylines 2

Gra oferuje cykl dnia i nocy, który powiązano z systemem pór roku. Standardowo 24 godziny w Cities: Skylines 2 to około jedna prawdziwa godzina. Trzy dni rozgrywki określają długość pory roku. Najpewniej pogoda będzie odgrywać bardzo istotną rolę. Jest ona powiązana z porami roku, ponieważ na przykład w zimie pada śnieg, który utrudnia wiele kwestii.

Citites: Skylines 2 otrzyma system klęsk żywiołowych. Mogą wystąpić pożary lasów, burze gradowe czy też tornada. Gracz jest w stanie łagodzić ich skutki przez budowanie schronów lub systemów wczesnego ostrzegania. Na ten moment nie wiemy, czy ostatecznie otrzymamy więcej niż trzy wyżej wymienione rodzaje katastrof.

Wiele elementów, jak system dnia i nocy, klęski żywiołowe lub śnieg były dodawane do poprzedniej odsłony za pośrednictwem DLC. Citites: Skylines 2 otrzyma ogrom tego typu funkcji już w momencie premiery.