CD Projekt planuje łączyć gry z innymi mediami na wzór Cyberpunk: Edgerunners

29 listopada 2022,
11:09
Arek Grabowski

Cyberpunk: Edgerunners to serial anime, który powstał w oparciu o uniwersum stworzone przez Mike’a Pondsmitha. Taki model wydawania, czyli łączenie na przykład filmu z grą, daje świetne wręcz efekty, co zauważyło studio. CD Projekt planuje tworzyć więcej transmedialnych projektów w przyszłości.

Screen z Cyberpunk 2077.

Cyberpunk: Edgerunners to serial w stylistyce anime od studia CD Projekt. Został on wydany w październiku tego roku wraz z dużą promocją na grę Cyberpunk 2077 oraz nowym patchem 1.6, który wprowadza wiele usprawnień do rozgrywki. Warto zauważyć, że już wydano nowszą wersję gry z oznaczeniem 1.61. Bardzo mocno podbudowało to sprzedaż produkcji i jej ogólną popularność. Cyberpunk 2077 znowu zagościł w rankingach oraz tysiące graczy znowu zagrywali się w ten tytuł.

Michał Nowakowski, pracownik CD Projekt, informuje graczy:

Nie potwierdzamy planów na drugi sezon Edgerunners lub coś konkretnego. Chcemy stworzyć więcej transmedialnych projektów jak linearna animacja czy też live-action i te plany się nie zmieniły. Kiedy będziemy gotowi, możecie oczekiwać więcej informacji od nas.

Michał Nowakowski o projektach transmedialnych

Świetne wyniki po premierze Cyberpunk: Edgerunners zachęcą zapewne nie tylko CD Projekt, a także inne studia. To świetny sposób na marketing oraz rozbudowywanie i umacnianie wybranej marki. Ogrom graczy wróciło do Cyberpunka 2077 między innymi przez wydanie serialu.

Co może stać się transmedialnym projektem jak Edgerunners? Plany studia CD Projekt

Tak naprawdę obecnie nie wiadomo, co miałoby się stać tak rozbudowanym projektem. Japoński pracownik CD Projekt, Satoru Honma, informuje, że nie ma żadnych planów związanych z drugim sezonem Cyberpunk: Edgerunners. Miało to być pojedyncze dzieło, które pozostanie w takiej postaci, jakiej jest.

Warto zauważyć, że nawet Orion, czyli kolejna część Cyberpunka, nie jest nawet w fazie koncepcyjnej. Ciężko więc mówić o jakichkolwiek transmedialnych projektach. Mimo wszystko CD Projekt jest zainteresowane tym rodzajem marketingu i z pewnością wykorzysta go w przyszłości, tworząc kolejne dzieła jako gry oraz ich ekranizacje.