CD Projekt w dalszym ciągu daje z siebie wszystko, aby Cyberpunk 2077 stał się tą grą, o którą ludzie prosili. Teraz najnowsza aktualizacja ujrzała światło dzienne na platformach Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, komputerach osobistych, oraz Stadii. Niedawno twórcy wspominali, że skupiają swoją uwagę na konsolach nowej generacji, PC oraz gry w chmurze. Jak widać, w dalszym ciągu nie potrafią zapomnieć o PS4, oraz Xbox One – wszystkie zmiany, prócz wsparcia AMD FSR, trafiają na konsole starej generacji.
W Aktualizacji developerzy postawili też na aspekty wizualne, od teraz postacie niezależne wyposażone będą w parasole, system kolizji również został przeprojektowany, a także naprawiono przemieszczające się po mapie obiekty. Zmiany te mogą wydawać się błahe, nic z tych rzeczy, wpływają one w dużym stopniu na imersję, co dla niektórych jest najważniejszym elementem gry.
Rozgrywka oczywiście nie została pominięta przez CD Projekt RED. Naprawione zostały między innymi problemy z ekwipunkiem, oraz to co na pewno ucieszy graczy pecetowych – podczas wychodzenia z menu nie doświadczymy spadku klatek. Pełną listę zmian znajdziesz tutaj, bądź niżej w artykule.
Pełna lista zmian
Poniżej znajdziecie listę 49 zmian jakie trafiły do Cyberpunka 2077 w najnowszym patchu 1.61. Gra została poprawiona na każdej platformie, nawet na nieszczęsnej Stadii, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. A oto zmiany:
ZADANIA I OTWARTY ŚWIAT
- Naprawiono błąd, w wyniku którego wielokrotne wciskanie przycisku Interakcji w celu przeszukania pojemnika z łupami mogło uniemożliwić ukończenie różnych Kronik kryminalnych;
- Zgłoszenie przestępstwa: Kolejny krąg piekła, Coś zginęło, coś się znalazło, Krwawa pogoda, Nielojalny pracownik, Pamiętaj o ręcznym, Czerwony towarzysz – naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie nie mogło zostać ukończone po zebraniu łupów;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre misje typu Rozbój w toku w Northside, Rancho Coronado, Coastview i Badlandach nie mogły zostać ukończone pomimo wypełnienia celu;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre aktywności typu Podejrzenie przestępczości zorganizowanej nie mogły zostać ukończone pomimo wypełnienia celu;
- Naprawiono błąd, który mógł dezaktywować wszystkie skrytki, blokując postępy w różnych kontraktach;
- Usunięto błąd, w wyniku którego nie można było ukończyć Rozboju w toku w Charter Hill, ponieważ nie pojawiały się dowody;
- Podejrzenie cyberpsychozy: Dom na wzgórzu – usunięto błąd, w wyniku którego nie można było dotrzeć do Cyberpsychopaty, ponieważ brama garażowa się nie otwierała;
- Podejrzenie cyberpsychozy: Gdzie leży pies pogrzebany – naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie blokowało się na celu „Zlokalizuj cyberpsychopatę” po jego zabiciu i przesłaniu informacji Reginie;
- Kontrakt: Błąd 404 – naprawiono błąd, przez który kontrakt nie aktywował się po zbliżeniu do jego obszaru;
- Kontrakt: Czwarta bezwładza – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było kontynuować kontraktu w budynku telewizji, ponieważ drzwi były zamknięte;
- Kontrakt: Chciwość nie popłaca – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było ukończyć celu „Przeszukaj ukryty pokój”, ponieważ komputer był odłączony;
- Kontrakt: Ostatnie logowanie – naprawiono błąd, przez który kontrakt nie aktywował się po zbliżeniu do jego obszaru;
- Kontrakt: Żadnych fixerów – naprawiono błąd, przez który kontrakt nie aktywował się po zbliżeniu do jego obszaru;
- Kontrakt: Stary Znajomy – naprawiono błąd, przez który kontrakt nie aktywował się po zbliżeniu do jego obszaru;
- Kontrakt: Zgrany do nitki – naprawiono błąd, w wyniku którego bójka wszczęta wewnątrz baru uniemożliwiała rozmowę z barmanem, blokując postępy;
- Kontrakt: Zrobisz rozróbę w celi 99, albo twoja żonka… – naprawiono błąd, w wyniku którego Lauren nie reagowała, gdy przybyto jej na ratunek, co blokowało postępy;
- Dom lalek – naprawiono błąd, przez który postępy w zadaniach z głównego wątku fabularnego były blokowane po wyjściu z Chmur;
- Po pierwsze: nie szkodzić – naprawiono błąd, który blokował postępy po celu „Wróć do obozu Aldecaldos”;
- Stróże bezprawia – naprawiono błąd, w wyniku którego po spotkaniu z Riverem teleportował się on do nieosiągalnego miejsca pod ziemią, blokując postępy;
- Na skróty – naprawiono błąd, w wyniku którego ciężarówka znikała z garażu, blokując postępy.
EFEKTY WIZUALNE
- NPC-e Night City będą teraz nosić parasole w różnych kolorach i kształtach;
- Naprawiono wiele przypadków braku kolizji, które mogły powodować wypadanie postaci gracza poza mapę;
- Poprawiono lokalizację obiektów, które pływały po mapie lub były na niej źle umieszczone;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego piersi V przenikały przez ubrania po zmianie ich rozmiaru u Ripperdoca;
- Naprawiono błąd, który powodował, że po zmianie długości paznokci z długich na krótkie za pomocą lustra zmiana nie była odzwierciedlona w grze aż do ponownego wczytania zapisu;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego samochody mogły się zacinać po wpadnięciu na nie.
ROZGRYWKA
- Naprawiono problem, w wyniku którego ikoniczne noże Łowca Głów i Niebieski Kieł nie pojawiały się w ekwipunku sprzedawcy, jeśli gracz odwiedził go przed aktualizacją 1.6;
- Ciuchy z bonusami do obrażeń krytycznych i zwiększenia tempa odnawiania Hacków powinny teraz działać poprawnie;
- Stworzenie legendarnego wariantu ikonicznego rewolweru Amnesty powinno być teraz możliwe;
- Usunięto błąd, w wyniku którego można było używać przedmiotów zużywalnych podczas walk na pięści;
- Naprawiono problem, w wyniku którego bronie zadające obrażenia od eksplozji zadawały mniejsze obrażenia, niż powinny;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego mody znikały z przedmiotu po sprzedaniu go do sprzedawcy, odejściu, a następnie powrocie do tego samego sprzedawcy;
- Naprawiono problem, w wyniku którego włożenie zwłok do kontenera lub bagażnika, odejście, a następnie powrót mogło dać graczowi nieskończoną ilość pieniędzy;
- Termoodporna koszula z tkaniny aramidowej dla fixera będzie teraz dostępna również dla postaci niebędących punkami;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego strzelenie z broni podczas spadania mogło zniwelować obrażenia od upadku.
INTERFEJS
- Szybka i wściekła – naprawiono błąd, w wyniku którego pozycja gracza mogła wyświetlać się jako 1/6, mimo że zajął on drugie miejsce;
- Naprawiono błąd, który powodował, że przywrócenie domyślnie przypisanych klawiszy nie było odzwierciedlone w grze, dopóki nie została ona zrestartowana;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego menu ekwipunku przewijało się szybko w górę i w dół po rozłożeniu jakiegoś przedmiotu na części lub upuszczeniu go;
PC
- Naprawiono błąd powodujący spadki FPS-ów podczas opuszczania menu;
- Usunięto problem, w wyniku którego osiągnięcia w Epic Games Store nie były przyznawane pomimo spełnienia wymagań. Uwaga: w przypadku osiągnięć, dla których warunki zostały już spełnione we wcześniejszym zapisie, konieczne może być ponowne ich spełnienie;
- Ekran wczytywania nie powinien się już zawieszać, gdy gra się za pośrednictwem GOG-a bez dostępu do internetu;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego podniesienie jakości przedmiotu skutkowało zawieszeniem gry.
Konsole
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zapisy postępów międzyplatformowych z Xboxa One Family nie transferowały się na PC lub PlayStation;
- Naprawiono błąd, w wyniku którego po zalogowaniu do GOG-a na Playstation zakładka Moje nagrody wyświetlała błąd.
STADIA
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gra się nie pauzowała, gdy rozgrywka była zawieszona.
INNE
- Dodano wsparcie dla AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 (dotyczy tylko PC i konsoli nowej generacji);
- Naprawiono problem, w wyniku którego w określonych okolicznościach Judy mogła zniknąć z gry, jeśli była w swoim mieszkaniu;
- Usunięto błąd, w wyniku którego interakcja z Garderobą w obozie nomadów była dublowana w przypadku przewinięcia czasu;
- Nie będzie już można grać na automatach leżących poziomo.