Eksploracja to oczywiście bardzo istotny element każdej gry z serii Assassin’s Creed – tak jest również w przypadku Shadows. Ubisoft zamierza dać graczom nieco więcej wolności i mniej „trzymania za rękę”. Mimo wszystko wciąż pojawią się narzędzia „zwiększające komfort”, czyli niejako eksplorujące grę za gracza.
Ubisoft ujawnił nieco więcej szczegółów na temat eksploracji w grze za pośrednictwem wpisu blogowego. W grze zobaczymy między innymi system zwiadowców, który wygląda na dość rozbudowany i interesujący. Twórcy przebudowali też dziennik zadań, a także wprowadzili znacznie więcej zmian. Assassin’s Creed Shadows ma znacząco różnić się pod względem eksploracji w porównaniu do poprzednich odsłon.
Jak wygląda eksploracja w Assassin’s Creed Shadows?
Mimo że gra została ponownie opóźniona o kilka kolejnych tygodni, ciągle otrzymujemy nowe informacje na temat Assassin’s Creed Shadows. Niebawem wygasa embargo na pokazy przedpremierowe – wtedy najpewniej dowiemy się jeszcze więcej.
Tym razem jednak Ubisoft odsłania karty związane z eksploracją. W grze znajdziemy system Pathfinder, który po prostu znajduje najlepszą drogę do celu. Oprócz tego możemy korzystać z pomocy zwiadowców, którzy mogą śledzić wskazówki, przemycać zasoby, a nawet anulować alarmy przypisane dla prowincji.
Japonia ma wiele stromych gór, na które nie można się wspiąć, co czyni krajobraz jednym z najbardziej unikalnych w serii. Czasami lepiej będzie podążać drogami, aby przejść z miejsca na miejsce i uniknąć fałszywych skrótów, które wydłużyłyby czas podróży. Kiedy się zgubisz, Pathfinder jest bardzo dobrym opcjonalnym narzędziem, które poprowadzi cię przez świat i zwiększy twój komfort.
Charles Benoit, reżyser Assassin’s Creed Shadows
Twórcy przebudowali też dziennik zadań. Teraz ma on formę tablicy celów, która przedstawia postępy dla różnych opowieści i celów. Najpewniej podzielono dziennik na zadania główne oraz wszystkie poboczne aktywności.