Alan Wake 2 na ukończeniu, a uniwersum Control zostanie rozszerzone. Remedy Entertainment zdradza swoje plany

26 kwietnia 2023,
21:40
Dorota Żak
Bohater Alan Wake 2

O powstawaniu drugiej części gry opowiadającej o losach udręczonego pisarza, Alana Wake’a, wiemy już od jakiegoś czasu. Mimo że pracujące nad nią Remedy Entertainment nie podało jeszcze dokładnej daty premiery, możemy spokojnie przypuszczać, że nastąpi ona jeszcze w tym roku. W lutym CEO firmy, Tero Virtala, przyznał, że wyczekiwanego Alana Wake’a 2 można ukończyć już od początku do końca, co było całkiem dobrym znakiem, a kolejne informacje z jego strony tylko to potwierdzają.

Alan Wake 2 coraz bliżej, ale studio ma też inne plany

Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że gra zmierza do ostatniego etapu produkcji, który ma przygotować ją na tegoroczną premierę. Virtala ma wobec niej dość duże oczekiwania i liczy, że Alan Wake 2 zyska sympatię graczy.

Prace jeszcze trwają, ale jestem pod wrażeniem ich jakości i tempa rozwoju zespołu. Gra jest bardzo obiecująca. Będzie to nasza pierwsza premiera od czasu Control w 2019. Alan Wake 2 stanie się grą, z której będziemy dumni, a przede wszystkim jestem pewien, że będzie to gra, którą gracze pokochają.

Tero Virtala w komentarzu na temat planów Remedy Entertainment

Nad produkcją pracuje w tej chwili odpowiednio duży zespół, ale bliżej debiutu tytułu zostanie on zmniejszony, aby deweloperzy mogli zająć się innymi projektami, które wymagają równie wiele, a może nawet więcej uwagi. Jakie mogą to być gry? Virtala wspomina o kilku tytułach znajdujących się na etapie stage-of-proof: Control 2, Codename Condor, Codename Vanguard oraz remake’ach pierwszego i drugiego Maxa Payne’a. CEO Remedy Entertainment podaje również trochę szczegółów odnośnie każdego z nich.

Co jeszcze przygotowuje dla nas Remedy Entertainment?

W przypadku Control 2 prace skupią się teraz na tworzeniu świata i mechanik oraz zastanowieniu się jak powinien on wyglądać z pomocą opracowania visual target. Uniwersum Control zostanie zresztą rozszerzone za sprawą Codename Condor, czyli osadzonego w nim kooperacyjnego multiplayera. Twórcy wykorzystają w nim część lokacji i elementów z pierwszej części gry. Marka Control ma stać się w najbliższych latach niezwykle istotna dla studia.

Zupełnie nową produkcją dla Remedy będzie natomiast Codename Vanguard, pomyślane jako kooperacyjny tytuł free-to-play. Na razie niewiele o nim wiadomo, ale w tworzeniu gry pomagają szczególnie nowo zatrudnieni przez studio deweloperzy. Póki co zajęto się m.in. rdzeniem mechaniki.

Równie dobrze idą prace nad remake’ami Maxa Payne’a 1 i 2. Jak zauważa Virtala, w tym przypadku najważniejsze stało się ustalenie, co jest ważne dla serii, a następnie przeniesienie tego na współczesne konsole i pecety. Bliżej końca roku zostanie także powiększony zespół pracujący nad remake’ami, aby prace nadal postępowały zgodnie z planem.