fbpx

Xbox zwiększył kwartalny przychód o prawie połowę po przejęciu Activision Blizzard

31 stycznia 2024,
16:15
Arek Grabowski
Konsola Xbox z kontrolerem

Niedawno informowaliśmy, że PlayStation 5 sprzedało się około 3-krotnie lepiej niż konsole Xbox. Mimo wszystko Microsoft radzi sobie świetnie, jeśli chodzi o branżę gier. Wczoraj zostały opublikowane informacje, które pokazują wzrost sprzedaży Xboxa po przejęciu Activision Blizzard. Microsoft zyskał wtedy takie franczyzy jak Call of Duty, World of Warcraft, Diablo czy Overwatch na własność.

Od momentu przejęcia przychody z gier wzrosły o 49% – w tym 44 punkty procentowe są wpływem Activision. Dochody z treści i usług Xbox wzrosły o 61%. Przychody ze sprzętu natomiast wzrosły tylko o 3% rok do roku.

Wartość rynkowa Activision Blizzard po przejęciu przez Microsoft wzrosła

Analityk branży gier o pseudonimie „MauroNL” opublikował na Twitterze dokument Microsoftu, gdzie wyceniano Activision Blizzard. Od momentu przejęcia wartość studia wzrosła o około 7 miliardów dolarów.

Wpływ Activision Blizzard na wyniki Microsoftu w ubiegłym kwartale wyniósł 2,1 miliarda dolarów przychodów. Straty operacyjne natomiast wyceniono na 437 milionów dolarów.

Dyrektor generalny Microsoftu, Satya Nadella, przedstawił kilka komentarzy dotyczących działu gier firmy podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych. Stało się to również wczoraj rano. Poinformowano tam między innymi o rekordowej liczbie aktywnych w danym miesiącu użytkowników, jeśli chodzi o konsole Xbox.

W tym kwartale ustanowiliśmy rekordy wszech czasów pod względem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników na konsolach Xbox, komputerach PC, a także urządzeniach mobilnych, gdzie mamy teraz ponad 200 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, w tym gry Activision Blizzard.

Dzięki naszemu przejęciu dodaliśmy setki milionów graczy do naszego ekosystemu, realizując naszą ambicję dotarcia do większej liczby graczy na większej liczbie platform.

Dzięki grom w chmurze nadal wprowadzamy innowacje, aby oferować większej liczbie graczy więcej sposobów na korzystanie z gier, które kochają, gdzie, kiedy i jak chcą. Liczba streamowanych godzin wzrosła o 44% rok do roku.

Świetna zawartość jest kluczem do naszego rozwoju, a w całym naszym portfolio nigdy nie byłem bardziej podekscytowany naszą ofertą nadchodzących gier.

Na początku tego miesiąca udostępniliśmy ekscytujące nowe tytuły własne, które pojawią się w tym roku na Xbox, PC i Game Pass, w tym Indiana Jones, a także ogłosiliśmy, że w tym roku kalendarzowym wprowadzamy znaczące aktualizacje do wielu naszych najtrwalszych franczyz, które każdego miesiąca przyciągają miliony graczy, w tym Call of Duty, Elder Scrolls Online i Starfield.

Satya Nadella, CEO Microsoftu

Sektor gier wideo w Microsofcie prężnie się rozwija. Firma odnotowuje coraz lepsze wyniki, czego dowodem jest między innymi rekordowa liczba użytkowników konsol Xbox. Oprócz tego usługa Game Pass to ciągle poszerzana biblioteka gier dostępna niemal dla każdego w bardzo niskiej cenie. To karta przetargowa Microsoftu – tak jak posiadanie studia Activision Blizzard.