Xbox twierdzi, że ostatnie zamknięcia studiów są „zdrowe” dla firmy w dłuższej perspektywie

10 maja 2024,
13:30
Arek Grabowski
Logo Microsoftu

Microsoft w ostatnim tygodniu zamknął 4 studia Bethesdy – w tym Tango Gameworks oraz Arkane Austin. Sarah Bond, szef Xbox, wypowiedziała się na temat tej decyzji firmy podczas konferencji Bloomberg Tech w San Francisco. Ujawniono tam również nieco planów związanych z Game Passem, a także mobilnym sklepem Xbox.

Zamknięcia studiów mają być wynikiem długoterminowego zobowiązania do zapewnienia dobrej kondycji firmy. Dzięki tej decyzji Microsoft ma zyskać w dłuższej perspektywie. Najwidoczniej nie same wyniki danego studia tworzącego gry mają znaczenie. Długoterminowa polityka Microsoftu także determinuje to, czy dany deweloper zostaje zamknięty.

Co dla Microsoft bierze pod uwagę przy zamykaniu studiów?

Sarah Bond dość szczegółowo odpowiedziała na to pytanie. Sytuacja i sukces każdej gry oraz studia jest według niej wyjątkowy. Nie można porównywać produkcji pod tym względem między sobą. Dlatego też Microsoft musi przyglądać się jak największej liczbie czynników, by ustalić, czy zamknięcie danego studia będzie dobrą decyzją.

Przyglądamy się więc każdemu studiu, każdemu zespołowi i bierzemy pod uwagę całą gamę czynników, gdy musimy podejmować decyzje oraz dokonywać kompromisów.

Ale wszystko sprowadza się do naszego długoterminowego zaangażowania w gry, które tworzymy, urządzenia, które budujemy, usługi i zapewnienie, że jesteśmy w stanie spełnić te obietnice.

Sarah Bond, szef Xbox

Długoterminowa polityka Microsoftu była decydująca przy ostatnich zamknięciach studiów. Nawet tak ogromny sukces jak Hi-Fi Rush nie umożliwił kontynuowania prac Tango Gameworks. Redfall, który był bardzo źle odebrany, zdecydowanie przyczynił się do zamknięcia Arkane Austin. Te dwa przykłady pokazują, że jakość tworzonych gier nie zawsze ma decydujące znaczenie.