W zeszłym tygodniu ekipa The Astronauts zapowiedziała na Twitterze, że podzieli się szczegółami na temat swojej najnowszej produkcji, czyli Witchfire. Obietnica została dotrzymana, a na blogu polskiego studia pojawiły się świeże informacje, podane z nutą humoru i kilkoma memami.
Witchfire – roguelite czy roguelike?
Zacznijmy od typu gry. Według oficjalnego opisu Witchfire ma byś roguelite’owym shooterem w klimacie mrocznego fantasy. Od roguelike’a, jak tłumaczą twórcy, różni go to, że w przypadku śmierci gracz nie traci wszystkiego. Zauważają jednak, że granice są tutaj dość płynne, a oba typy gier dzieli zaledwie jedna literka w nazwie. Po wywodzie dotyczącym definicji uznają również, że Witchfire może zostać także określony mianem RPG-a, jednak na razie zadowala ich roguelite.
Kiedy zagramy w nową grę twórców Zaginięcia Ethana Cartera?
Witchfire ma pojawić się w czwartym kwartale 2022 roku we wczesnym dostępie na PC. The Astronauts przyznają, że early access niekoniecznie miałby sens w przypadku ich poprzednich gier, ale tym razem jest inaczej. Nie wiadomo jeszcze, na jakie platformy trafi Witchfire, tą informacją twórcy podzielą się w późniejszym terminie.
Odnieśli się za to do kwestii niezbyt częstych update’ów z postępów nad projektem. Jak możemy przeczytać we wpisie na blogu, przy Witchfire pracuje zaledwie dziewięć osób, które chcą przede wszystkim skupić się na tworzeniu gry. Liczniejsze aktualizacje zaczną więc pojawiać się bliżej wydania gry. Oprócz tego studio nie chce nam za szybko zdradzać wszystkich sekretów, żebyśmy mogli odkryć część tajemnic gry na własną rękę. Zdradza za to, że prawdziwą niespodzianką będzie ogłoszenie, kto stworzy soundtrack do Witchfire.
The Astronauts odpowiada na pytania fanów
Ostatnią częścią wpisu na blogu jest obszerna sekcja Q&A, w której zebrano pytania z Facebooka i Twittera. Tutaj pojawia się kilka ciekawostek. Ekipa The Astronauts przyznaje przykładowo, że nie interesują jej kwestie NFT ani Metaverse’a, więc te elementy raczej nie będą związane w żaden sposób z Witchfire. Z odpowiedzi na pytania możemy również dowiedzieć się, że testowane są teraz różne mechaniki checkpointów i odradzania się w danym miejscu, czeka na nas tylko jeden poziom trudności, dostępne będą upgrade’y zaklęć i broni i że grę odpalimy offline. Witchfire zostanie także dostosowane do monitorów o rozdzielczości 21 : 9.