Cyfrowe Gloomhaven nie jest dokładną kopią wersji stołowej, jednak jak twierdzą twórcy, różnice są „bardzo niewielkie” i generalnie jest to „wierna adaptacja oryginalnej rozgrywki i projektu”. Rozbieżności zostały wdrożone w ścisłej konsultacji z autorem planszówki, Isaaciem Childres, aby maksymalnie odwzorować pierwotny zamysł gry.
Od momentu wspomnianej premiery z 2019 roku zakres Gloomhaven znacznie się rozrósł. Tak zwany wczesny dostęp oferował tylko tryb roguelike Adventure. Pełna wersja (v. 1.0) będzie zawierać kompletną kampanię z gry planszowej oraz tryb współpracy Guildmaster dla maksymalnie czterech graczy, z ponad 250 wspólnymi misjami. Zapisy trybu Guildmaster z wersji Early Access będą kompatybilne z pełną grą, co jednak nie jest pewne dla zapisów z testów beta trybu kampanii, dlatego twórcy zalecają rozpoczęcie rozgrywki od nowa.
Aktualizacja Gloomhaven wcale nie oznacza końca prac nad dalszym rozwojem produkcji – twórcy zapowiadają kolejne łatki oraz nie wykluczają opcji wydania DLC. Na razie jednak zespół Flaming Fowl Studios koncentruje się na „wspieraniu podstawowej gry i upewnieniu, że spełnia ona oczekiwania graczy”.
Wprowadzenie wersji 1.0 spowoduje jednak wzrost cen, co twórcy jasno komunikowali od dnia debiutu wczesnego dostępu. Nowa zawartość podwyższy ceny gry podstawowej z 25 $ / 25 € do 35 $ / 35 € w dniu premiery. Wyjaśniono również, że wszyscy posiadacze obecnej odsłony Gloomhaven zostaną automatycznie przeniesieni do pełnej wersji bez dodatkowych kosztów.
Gloomhaven jest dostępne na Steamie, pojawi się także na platformie GOG. Koniec wersji Early Access został zapowiedziany na 10 października i od tego dnia gracze będą mogli pobrać nową zawartość. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie projektu.