Wielki sukces Diablo 4. Gra zarobiła ponad 666 milionów dolarów

13 czerwca 2023,
18:48
Jacek Kowal
Lilith w Diablo 4

Diablo 4 miało swoją premierę 6 czerwca i spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem. Już pierwszego dnia okazało się, że to najlepiej sprzedająca się produkcja Blizzarda w historii firmy. To jednak nie wszystko, ponieważ twórcy postanowili podzielić się innymi szokującymi wynikami i to nie tylko swoimi.  Opublikowali ciekawego tweeta na temat sprzedaży najnowszego Diablo. Gra nie tylko zarobiła setki milionów dolarów, ale też jej użytkownicy nie próżnowali.

Przez 5 dni (od 6 do 11 czerwca) Diablo 4 zarobiło ponad 666 milionów dolarów (przypadek?). Jest to znacznie więcej, niż box office wszystkich horrorów wydanych w 2023. Oznacza to, że gdyby ta produkcja była filmem, to odnotowałaby najlepsze otwarcie w tym roku.

Gracze Diablo 4 mieli sporo pracy

We wspomnianym tweecie możemy zobaczyć grafikę, która prezentuje nam statystyki wszystkich graczy Diablo 4 zebrane w ciągu kilku dni po premierze. Okazuje się, że łącznie w grze spędzono ponad 267 milionów godzin. W tym czasie ukatrupiono 2,73 miliarda potworów i powołano 166 milionów drużyn.

Ponad 6200 osób osiągnęło setny poziom, a 163 dokonało tego na najwyższym poziomie trudności. Ci nieustraszeni pogromcy demonów są prawdziwym utrapieniem dla Lilith. Jeżeli chodzi o najpopularniejszą klasę, to na szczycie listy znalazł się czarodziej.

statystki Diablo 4
Źródło: Blizzard

Teraz przejdźmy do tych mniej przyjemnych statystyk. Jak możecie zobaczyć powyżej, śmierć dopadła graczy niemal 317 milionów razy, z czego prawie 430 tysięcy poległo w PVP, a 5,8 miliona uległo Rzeźnikowi (Butcher – boss, który pojawia się losowo w lochu, aby ścigać wojowników),

Streamingowe sukcesy Diablo 4

Diablo 4 okazało się także wielkim hitem, jeżeli chodzi o transmisje z rozgrywki. Produkcja podbiła między innymi Twitcha, gdzie od  1 do 9 czerwca zajmowała pierwsze miejsce. Z tej okazji Mike Ybarra, prezes Blizzard Entertainment, wydał następujące oświadczenie:

W imieniu Blizzarda pragniemy podziękować milionom graczy na całym świecie, którzy zanurzają się w Diablo 4. Ta produkcja jest wynikiem współpracy naszych niesamowitych zespołów, które tworzą i wspierają gry definiujące gatunek, budują legendarne światy i inspirują wspomnienia, które pozostaną na całe życie. Jesteśmy zaszczyceni odpowiedzią, dumni z zespołu, zapewniamy, że będziemy słuchać naszych graczy i że ​​Diablo będzie nadal przekraczać oczekiwania w nadchodzących latach.

Tłumaczenie oświadczenia Mike’a Ybarry

Biorąc to wszystko pod uwagę, to nic dziwnego, że do Diablo 4 mają powstać aż dwa rozszerzenia.