Wiedźmin 4 wchodzi w fazę preprodukcji

27 maja 2022,
15:06
Nikodem Idziak

Ostatnie miesiące były dla dziennikarstwa growego okresem wyjątkowego rozkwitu kreatywności. Opublikowany w marcu obraz wiedźmińskiego medalionu zasypanego śniegiem, wywołał wśród internautów lawinę pytań. Począwszy od analiz samego zwierzęcia na medalionie przedstawionego, po masę intryg i knowań w temacie możliwej symboliki, którą twórcy dyskretnie chcieli nam przekazać. Polskie studio najwyraźniej miało już dosyć coraz to bardziej absurdalnych pomysłów graczy, dlatego postanowiło oficjalnie wprowadzić swoje najnowsze dzieło do etapu preprodukcji.

Obraz promujący serie gier Wiedźmin
Na skróty
  • CD Projekt Red zakończyło fazę badawczą nowej części Wiedźmina, co znaczy, że gra weszła oficjalnie do etapu preprodukcji.
  • Firma skupia się w tym momencie na kapitalizowaniu wydatków na rozwój gry.
  • Studio wciąż pracuje zarówno nad rozszerzeniem fabularnym do Cyberpunka 2077, jak i next-genowym patchem do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Po dwóch miesiącach od zapowiedzi nowej sagi wiedźmińskiej, CD Projekt Red w końcu przerwało milczenie i poinformowało nas o aktualnym stanie prac nad swoją najnowszą produkcją. W opublikowanym na stronie firmy podsumowaniu finansowym, Piotr Nielubowicz – wiceprezes zarządu ds. finansowych CD Projekt S.A. – zdradził, że studio zakończyło fazę badawczą, a gra weszła już oficjalnie do stanu preprodukcji.

Źródło: Youtube, CD PROJEKT IR

Aktualny stan Wiedźmina

Obecny etap produkcji jest niczym innym, jak budową fundamentów pod cały przyszły proces tworzenia gry. To właśnie w tym momencie Redzi skupią się na wykreowaniu prototypu oraz nakreśleniu konkretnej wizji, którą będą chcieli osiągnąć. Równie ważne w preprodukcji będzie zarówno zorganizowanie odpowiedniej dokumentacji całego projektu, jak i oszacowanie czasu i zasobów, potrzebnych do stworzenia kolejnego Wiedźmina. Ponadto – jak sam Piotr Nielubowicz zaznaczył – preprodukcja będzie momentem zaciśnięcia strategicznej współpracy z Epic Games, gdyż jak już powszechnie wiadomo, najnowsze dzieło polskiego studia zadebiutuje na silniku Unreal Engine 5.

Wykres przedstawiający udział zespołów w projektach
Źródło: CD PROJEKT

DLC do Cyberpunka coraz bliżej

Nowa saga wiedźmińska – mimo niesamowitego rozgłosu i z pewnością potężnego rozmachu – wciąż pozostaje na bardzo wczesnym etapie prac. Nie oznacza to bynajmniej, że firma straciła na tempie, gdyż jak wynika z opublikowanego przez Redów sprawozdania, siły większości zespołu zaangażowane zostały do pracy nad wcześniejszymi produkcjami studia.

Jak łatwo można było się domyślić, twórcy nie planują zostawić nas z pustymi rękami, dlatego też główna część ekipy skupia się na pracach nad nowym fabularnym rozszerzeniem do Cyberpunka 2077, któremu zadedykowaliśmy cały oddzielny artykuł. Prócz tego, zgodnie z obietnicami twórców, już w czwartym kwartale tego roku otrzymamy długo wyczekiwany next-genowy patch do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.