Podczas State of Unreal swój pokaz zaprezentowało między innymi Epic. Można było zobaczyć nową wersję silnika Unreal Engine 5.2. Demo zatytułowano „Electric Dreams” i pokazuje ono nowe możliwości renderowania liści, proceduralnego budowania świata oraz wiele więcej.
Warto zwrócić uwagę na zalesiony teren, w jakim rozgrywa się materiał. Poprzednio pokazywano możliwości silnika w jałowym pustynnym otoczeniu. Na pokazie Unreal Engine 5.2 zaprezentowano przede wszystkim bujne żywe środowisko oraz przemieszczający się samochód terenowy. Całe otoczenie wygląda niemal jak w rzeczywistości.
Co zaprezentowano na pokazie Unreal Engine 5.2?
Nowa wersja silnika oferuje wiele nowych możliwości dla twórców. Podczas pokazu zaprezentowano drogę w bujnej dżungli, realistyczny samochód terenowy, pnącza, skały, wodę oraz fizykę. Unreal Engine 5.2 jest ogromną ewolucją dla gier. Podczas State of Unreal zaprezentowano tytuły, które wykorzystają najnowsze technologie — należy do nich między innymi Lords of the Fallen.
Dla deweloperów bardzo ważnym elementem silnika Unreal Engine 5.2 są narzędzia do tworzenia zawartości generowanej proceduralnie. Oprogramowanie jest w stanie samodzielnie wypełnić pustą przestrzeń na mapie, a to tylko początek możliwości.