The Outer Worlds 2 jest inspirowane Fallout: New Vegas oraz nowszymi odsłonami serii Deus Ex

30 czerwca 2025,
09:00
Kosmonauta w kombinezonie na obcej piaszczystej planecie w The Outer Worlds 2

Studio Obsidian Entertainment zdradziło, skąd czerpie pomysły przy tworzeniu kontynuacji swojego kosmicznego RPG-a. Okazuje się, że deweloperzy sięgnęli po sprawdzone wzorce, w tym po własną legendę sprzed lat.

Brandon Adler, dyrektor kreatywny The Outer Worlds 2, w rozmowie z GamesRadar przyznał, że zespół mocno inspirował się klasycznym Fallout: New Vegas – grą, którą samo Obsidian stworzyło w 2010 roku. Z przymrużeniem oka dodał jednak, że gracze mogą być już nieco znużeni ciągłym przywoływaniem tego tytułu jako źródła inspiracji.

Twórcy The Outer Worlds 2 inspirują się też futurystycznymi RPG

Co ciekawe, twórcy nie ograniczyli się tylko do własnego dorobku. Adler wspomniał również o znaczącym wpływie nowszych odsłon serii Deus Ex – konkretnie Human Revolution z 2011 roku oraz Mankind Divided z 2016. Te cyberpunkowe produkcje najwyraźniej dostarczyły zespołowi cennych pomysłów na rozwój mechanik i świata gry.

Odgrywanie roli w The Outer Worlds 2 będzie „na poważnie”

W ostatnich tygodniach Adler uchylił rąbka tajemnicy na temat filozofii projektowania The Outer Worlds 2. Jedną z kluczowych decyzji jest brak możliwości resetowania umiejętności postaci podczas rozgrywki. Choć dyrektor kreatywny rozumie, że niektóre produkcje oferują taką opcję i nie uważa tego za błąd, to w przypadku jego gry byłoby to sprzeczne z założeniami.

Chcemy, aby gracz naprawdę wcielił się w swoją postać i konsekwentnie ją rozwijał. Ciągłe przeskakiwanie między archetypami – raz jesteś snajperem, raz mistrzem perswazji – niszczy immersję i sens odgrywania roli.

Brandon Adler, dyrektor kreatywny The Outer Worlds 2

Wybory rzeczywiście mają znaczenie w The Outer Worlds 2

Zespół Obsidian stawia na stworzenie świata, który będzie reagował na działania gracza. Każda decyzja ma nieść ze sobą konsekwencje, a fabuła ma się dynamicznie dostosowywać do wyborów podejmowanych podczas przygody. Adler podkreśla, że to kwestia szacunku dla czasu graczy – skoro poświęcają go na przemyślane decyzje, gra powinna to docenić odpowiednią reaktywnością.

Twórca przyznaje też otwarcie, że The Outer Worlds 2 nie będzie grą dla każdego. Zamiast rozmywać doświadczenie, próbując zadowolić wszystkich, studio woli stworzyć spójną wizję, która trafi do określonej grupy odbiorców.

Kiedy premiera The Outer Worlds 2?

Na kosmiczną przygodę poczekamy do 29 października, kiedy to The Outer Worlds 2 zadebiutuje na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Pozostaje mieć nadzieję, że inspiracje kultowymi tytułami przełożą się na równie satysfakcjonującą rozgrywkę.

Warto zauważyć, że już przed premierą gry pojawiają się pewne kontrowersje co do jej ceny. Tytuł ma kosztować według dostępnych obecnie informacji 80 dolarów. To oczywiście więcej niż standard dla premierowych gier. Czy rzeczywiście tyle będzie wynosić ostateczna cena? Tego dowiemy się najpewniej niebawem.