The Last of Us Part 1 otrzymało łatkę. Poprawia ona wydajność, jakość tekstur i czas kompilacji shaderów

10 maja 2023,
13:56
Arek Grabowski
Joel stojący przed Ellie w jaskini w The Last of Us Part 1

The Last of Us Part 1 spotkało się z okropnym odbiorem graczy na PC głównie przez problemy z wydajnością. Twórcy od tamtego czasu łatają grę. Niedawno otrzymaliśmy czwartą aktualizację dla tego tytułu. Dziś twórcy publikują kolejną łatkę.

Aktualizacja 1.0.5 jest już piątą w historii The Last of Us Part 1 na PC. Poprawia ona liczbę klatek na sekundę, zwiększa wierność tekstur oraz skraca czas kompilacji shaderów. Zmian jest sporo, sprawiają, że gra działa zauważalnie lepiej.

Jakie zmiany wprowadza łatka 1.0.5 do The Last of Us Part 1?

Lista zmian jest dość długa, twórcy wyszczególnili wszystko, co rzeczywiście wpływa pozytywnie na wydajność i komfort podczas rozgrywki:

  • Zmniejszony czas budowania shaderów;
  • Zoptymalizowany kod w celu poprawy globalnej wydajności procesora;
  • Zoptymalizowano zawartość, aby poprawić wydajność na kilku poziomach;
  • Poprawiono ładowanie poziomów, aby zmniejszyć liczbę ekranów ładowania;
  • Dodano nowe ustawienie, które pozwala dostosować gęstość i liczbę nieistotnych efektów wizualnych (Opcje > Grafika);
  • Zwiększono gęstość tłumu w ustawieniach Low i Medium oraz dodano opcję Very Low (Options > Graphics);
  • Wprowadzono dodatkowe dostosowanie skalowania dla niskich i średnich ustawień grafiki w grze;
  • Zmniejszono wpływ ustawień jakości tekstur na pamięć VRAM;
  • Naprawiono błąd, który mógł wystąpić podczas uruchamiania gry w systemie Windows 11;
  • Naprawiono błąd, który mógł wystąpić w przypadku Intel Arc;
  • Naprawiono błąd, który mógł wystąpić podczas rozpoczynania nowej gry w Left Behind przed zakończeniem budowania shaderów;
  • Naprawiono problem, w którym skierowanie kamery na podłogę podczas celowania powodowało wizualne zacinanie się gracza i kamery.

Twórcy udostępnili także listę poprawek The Last of Us Part 1, które przygotowano tylko dla sprzętu AMD. Tutaj zmian jest znacznie mniej, ale są one równie istotne:

  • Wprowadzono poprawki do czasów ładowania;
  • Naprawiono problem, przez który ładowanie shaderów mogło trwać bardzo długo.

Czas kompilacji shaderów był jednym z największych problemów The Last of Us Part 1. Wygląda na to, że twórcy w końcu go naprawili. Wciąż jednak jest wiele do poprawienia. Gra działa lepiej, lecz wciąż pozostaje niedopracowana pod względem optymalizacji.