fbpx

Szef Xboxa, Phil Spencer, wyjaśnia przesunięcie Starfielda i Redfalla

17 listopada 2022,
19:10
Mateusz Skowron

Phil Spencer na łamach serwisu The Verge przyznał, że decyzja o opóźnieniu dwóch tytułów – Starfield oraz Redfall była słuszna. Powodem okazuje się zmiana podejścia do współpracy z deweloperami.

Kosmonauta w statku kosmicznym
Na skróty
  • Phil Spencer, szef Xboxa, udzielił wywiadu dla serwisu The Verge.
  • Stwierdził w nim, że przesunięcie Redfalla Starfielda to dobry pomysł, ponieważ oddaje twórcom więcej swobody.
  • Spencer przyznał również, że Game Pass przynosi wystarczające zyski, by pokryć straty wynikające ze zwiększenia długości procesu deweloperskiego.

Dziejący się od jakiegoś czasu znaczny wzrost aktywności Microsoftu i związane z tym przejmowanie wielu znanych w branży gamingowej deweloperów i marek jest częścią szeroko zakrojonej strategii, jaka podejmuje firma. Phil Spencer w wywiadzie dla The Verge opowiedział nieco nowym podejściu do współpracy deweloperami i lekcji, jaką wyniósł po premierze Halo Infinite.

Phil Spencer o słuszności opóźnienia Starfielda i Redfalla

Podczas wywiadu szef Xbox opowiedział o trudnej decyzji, jaką było opóźnienie obu tytułów. Powodem takiego stanu rzeczy nie był impuls, a rozważna decyzja podjęta na podstawie wielu rozmów z deweloperami. To właśnie w oparciu o nie postanowiono dać twórcom wystarczająco dużo czasu, by mogli wydać gry, które uważają za w pełni skończone. Spencer przyznał, że choć oczywiście takie podejście wiążę się z finansowymi konsekwencjami utrzymania projektu dłużej, niż wcześniej zakładano, tak samą decyzję uważa za słuszną.

Jednym z powodów, które spowodowały zmianę podejścia Microsoftu była premiera gry Halo Infinite, która przysporzyła wydawcy i deweloperom wiele niepotrzebnych trudności wywołanych właśnie przez niepotrzebny pośpiech. Szef Xboxa dodał również, że Game Pass okazał się świetnym źródłem dochodu, które z powodzeniem rekompensuje oddanie twórcom większej swobody podczas procesu kreatywnego.