Do premiery God of War Ragnarok pozostały nam dwa miesiące, które twórcy wypełniają coraz większą ilością szczegółów, które tylko podsycają naszą narastającą ciekawość. Całkiem niedawno otrzymaliśmy krótki, fabularyzowany materiał podsumowujący wydarzenia bezpośrednio poprzedzające fabułę drugiej części nordyckich przygód emerytowanego Boga Wojny.
God of War Ragnarok z odświeżonym systemem walki
Walka w pierwszej części przygód Kratosa w krainach nordyckich bogów znacząco różniła się od tej zaprezentowanej w poprzednich częściach serii – otrzymaliśmy kamerę znacznie bliższą postaci, co zupełnie odmieniło odbiór dzieła. System ten, w przypadku kolejnej odsłony został poddany usprawnieniu, który nie odwróci sytuacji do góry nogami, jak w przypadku odświeżenia serii, lecz skupił się na rozszerzeniu wrażeń z już i tak solidnych potyczek.
Panowie Mihir Sheth oraz Denny Yeh, którzy odpowiedzialni są za projekt systemu walki w najnowszej odsłonie God of War, udzielili wywiadu na łamach portalu gamerant.com, w którym opowiedzieli więcej o przeprowadzonych zmianach. Przebudowany został system żywiołów, na których opiera się walka zarówno Lewiatanem, jak i Ostrzami Chaosu – będą ładowane odpowiednimi mocami, które je wzmocnią i pozwolą wykonywać efektowne combosy.
Nowością będą także dwie różniące się od siebie tarcze, walka przy pomocy jednej z nich będzie charakteryzowała się skupieniem na defensywie, używając drugiej, położymy nacisk na skutecznym parowaniu i zręcznym przemieszczaniu się po arenie walki. Takie podejście pozwoli jeszcze bardziej dopasować styl walki zgodnie z preferencjami gracza.
Wszystkie zmiany w rozgrywce przyjdzie nam sprawdzić na własnej skórze już 9 listopada 2022 roku.