Starfield został „celowo stworzony do grania przez długi czas”. Poinformował o tym Todd Howard

2 października 2023,
13:00
Arek Grabowski
Główny bohater Starfielda stojący na tle planety z pierścieniami

Reżyser gry Starfield, Todd Howard, powiedział, że ten tytuł został „celowo stworzony do grania przez długi czas”. Odniósł on się również do skali współczesnych gier oraz omówił intencje dotyczące najnowszego tytułu Bethesdy. Todd Howard brał udział w wywiadzie dla Game Maker’s Notebook z dyrektorem generalnym Insomniac Games, Tedem Pricem.

Reżyser Starfielda odniósł się również do systemu New Game Plus. Został on pochwalony przez społeczność za kreatywność i dość unikatowe rozwiązania.

To gra, która została stworzona z myślą o graniu w nią przez długi czas. Jedną z rzeczy, których nauczyliśmy się z naszych poprzednich gier, takich jak Skyrim czy Fallout, jest to, że ludzie chcą w nie grać przez bardzo długi czas.

Jak zbudować grę tak, aby pozwalała na to w sposób, który wydaje się naturalny, a jeśli ludzie grali w grę i ukończyli główną misję, można to zobaczyć.

Todd Howard, reżyser Starfielda

Howard opowiedział również o rozwoju deweloperów w miarę ewolucji gier. Warto zauważyć, że Starfield nie jest pod względem technologicznym rewolucją. Współczesne tytuły oferują znacznie lepszą oprawę, wydajność czy animacje. Skala Starfielda jest jednak rzadko spotykana. Nieco więcej na ten temat piszemy w naszej recenzji.

Todd Howard o rozwoju deweloperów wraz z ewolucją technologiczną gier

Reżyser Starfielda podkreśla, że strona techniczna jest bardzo istotna. Według niego zaczyna się właśnie od tego elementu.

Myślę, że zaczyna się od technologii. Widzisz nowy sprzęt, chcesz go używać na nowe sposoby, patrzysz na dema gier i myślisz: „Moglibyśmy to zrobić, moglibyśmy to zaprezentować w ten sposób”. Skala gier, myślę, że musiałbym się cofnąć i spojrzeć. Jak duże były wcześniej?

Jedną rzeczą, którą zauważyłem, jest to, że ponieważ w więcej gier gra się przez długi czas, są one „żywymi grami”, możliwość ich aktualizacji w czasie tworzy gry, w które ludzie grają teraz, które istnieją od dawna, otrzymują lata aktualizacji, a to stwarza oczekiwania.

Todd Howard, reżyser Starfielda

To dość interesujące stwierdzenie patrząc na oprawę i stan techniczny Starfielda. Mimo wszystko Todd Howard podkreśla, że gra otrzyma „lata aktualizacji”. To produkcja dla jednego gracza wspierana jak multiplayerowy live-service. Starfield został stworzony na wiele godzin, a jego wsparcie potrwa lata.