Square Enix potwierdziło, że anulowało niezapowiedziane gry, które były niezgodne z nową strategią biznesową. Według firmy „wiele” nieujawnionych projektów zostało usuniętych. Studio podkreśla także, że zyski w ostatnim roku były o 70% niższe niż wcześniej.
Na ten moment Square Enix nie zdradziło, jakie konkretnie niezapowiedziane gry zostały anulowane. Mimo wszystko można przewidywać, że były to tytuły ekskluzywne, które przynoszą mniejsze zyski niż duże wieloplatformowe produkcje.
Na czym polega nowa strategia biznesowa Square Enix?
W tamtym roku wydano Final Fantasy 16. Gra nie osiągnęła oczekiwanych zysków dla Square Enix. Firma obwiniała wtedy popularność PlayStation 5. To tylko pokazuje, że ekskluzywność gier bardzo negatywnie wpływa na zyski twórców.
Nowa strategia biznesowa Square Enix obraca się wokół wydawania większej liczby produkcji wieloplatformowych. Ekskluzywne gry będą więc czymś rzadkim lub w ogóle nie wystąpią. Firma ogłosiła, że poniosła straty, które osiągnęły ponad 22 miliony jenów i są związane bezpośrednio z anulowaniem niezapowiedzianych gier.
Odmieniona strategia biznesowa Square Enix będzie kontynuowana co najmniej do 2025 roku. Firma zamierza poszerzyć swoją sprzedaż cyfrową, a także wydać jak najwięcej dużych tytułów wieloplatformowych.