Dyrektor generalny Sony, Jim Ryan, wypowiadał się podczas batalii sądowej między Microsoftem a Federalną Komisją Handlu (FTC). Został on zapytany, kiedy granie w chmurze stanie się komercyjnym sukcesem lub znaczącą częścią działalności.
To oczywiście zależy od tego, jak zdefiniujesz znaczenie, ale powiem, że technologia chmury stanie się popularną metodą uzyskiwania dostępu do gier w latach 2025-2035. Dokonujemy znaczących inwestycji w tym segmencie.
Jim Ryan, dyrektor generalny Sony
Sony już teraz inwestuje w technologię cloud gamingu. Przede wszystkim firma testuje strumieniowanie dla gier z PS5. Dodatkowo powstaje handheld Project Q, który opiera się na funkcji Remote Play.
Plany Sony na rozwój technologii grania w chmurze
Członkowie PlayStation Plus Premium już teraz mogą przesyłać strumieniowo gry ze starszych konsol za pomocą chmury. Jim Ryan wspomina, że zaobserwował mobilność jako jeden z ważniejszych trendów wśród graczy. Wykorzystując tę informację najprawdopodobniej niebawem otrzymamy konsolę Project Q – to połączenie handhelda oraz technologii gry w chmurze.
Dyrektor generalny Kenichiro Yoshida powiedział, że wciąż występują problemy techniczne związane z tą funkcją. Nazwał on technologię gry w chmurze „bardzo trudną”, ale także wyzwaniem, które Sony rzeczywiście „chce podjąć”.