Sony podniosło ceny PlayStation Plus nawet o 35% w zeszłym miesiącu. Koszt rocznego planu subskrypcji wzrósł więc o 20 do 40 dolarów, zależnie od poziomu, jaki wybieramy. Starszy wiceprezes Sony i szef globalnego marketingu firmy, Eric Lampel, został zapytany o całą sytuację. Wypowiedział się on na temat podwyżek w wywiadzie dla serwisu Barrons.
Chcemy, aby PlayStation Plus było świetne. Wraz z naszym zeszłorocznym restartem i wprowadzeniem systemu poziomów, wielu konsumentów uznało, że PlayStation 5 ma dużą wartość. Podobnie jak praktycznie wszystko inne na świecie, musimy przyjrzeć się naszym cenom i musimy dostosować się do warunków rynkowych.
Cieszę się, że mogę powiedzieć, że w przeciwieństwie do wielu innych usług subskrypcyjnych, od wielu lat nie zmienialiśmy cen PlayStation Plus dla 85% świata. Więc to był pierwszy raz, kiedy coś tam zrobiliśmy.
Eric Lampel, starszy wiceprezes i szef globalnego marketingu Sony
Warto zauważyć, że Sony rzeczywiście cały czas ulepsza abonament PlayStation Plus. W październikowym pakiecie gier otrzymaliśmy między innymi Disco Elysium czy też Gotham Knights. Udostępniane produkcje są coraz lepsze. Oprócz tego Sony planuje wprowadzenie usługi PlayStation 5 Cloud Streaming dla abonentów.
Microsoft również podniósł ceny subskrypcji Game Pass
Warto zauważyć, że konkurencyjny abonament, czyli Xbox Game Pass, również podrożał. Podwyżka miała miejsce w lipcu tego roku i była stosunkowo niewielka. Microsoft zwiększył cenę o około 1 do 2 dolarów miesięcznie.
Eric Lempel został zapytany o przemyślenia na temat wydawania przez Microsoft premierowych gier w Game Passie. Najprawdopodobniej dziennikarze chcieli dowiedzieć się, czy Sony planuje podobne rozwiązanie.
Sprowadza się to do tego, co otrzymasz w ramach usługi pod względem rodzaju i jakości gier. Nie mogę komentować tego, co robi konkurencja. Ale u nas uważamy, że oferujemy świetny katalog gier, a także inne funkcje i usługi w ramach PlayStation Plus.
Ponadto dajemy ci opcje z trzema poziomami, aby zaangażować się tak bardzo lub tak mało, jak chcesz, w zależności od tego, co chcesz zrobić.
To zupełnie inna oferta, ale taka, która spotkała się z zainteresowaniem konsumentów. Odkąd wprowadziliśmy poziomy, widzieliśmy, że jedna trzecia bazy użytkowników Plusa zdecydowała się na dwa górne poziomy, co było więcej, niż się spodziewaliśmy.
Eric Lempel, starszy wiceprezes i szef globalnego marketingu Sony
Lempel unikał swojej opinii o poczynaniach Microsoftu. Widać, że Sony chce dość grubą kreską odcinać się od konkurencji. Eric uważa, że PlayStation Plus to świetna oferta. Firma wprowadza tam nowe coraz lepsze gry i ciągle rozwija usługę.