Six Days in Fallujah przełożone o rok, producenci podwajają budżet gry

Gra dokumentalna o wojnie w Iraku? Okazuje się, że może być znacznie lepsza, niż się wydaje. Szczególnie jeśli jest prawie gotowa, a twórcy biorą kolejny jeden rok i powiększają dwukrotnie budżet, aby ją dopieścić.

25 listopada 2021
Na skróty
  • Six Days in Fallujah jest grą ściśle bazującą na wydarzeniach z Drugiej Wojny w Faludży z 2004 roku.
  • Budżet i rozmiar zespołu pracującego nad projektem został podwojony.
  • Nad produkcją pomaga ponad 100 osób, które były zaangażowane w konflikt.
  • Premiera gry została przełożona na czwarty kwartał 2022 roku.

Six Days in Fallujah to jeden z tych projektów, które brzmią zbyt pięknie, żeby były możliwe. Proceduralna architektura, intuicyjny system dowodzenia towarzyszami, hiperrealizm – to wszystko przestaje się wydawać pustymi obietnicami, jeżeli sam prezes Victura, wydawcy tytułu, otwarcie mówi na stronie gry o podwojeniu rozmiaru drużyny pracującej nad produkcją.

Stało się jasne, że odtworzenie tych prawdziwych historii w wysokiej jakości będzie potrzebowało więcej ludzi, kapitału i czasu niż dotychczas mieliśmy. Podwojenie liczby pracowników to tylko jedna z wielu rzeczy które robimy aby zapewnić, że Six Days in Fallujah przyniesie nowy rodzaj taktycznej i emocjonalnej głębi do militarnych shooterów.

Victura CEO Peter Tamte

Dlaczego Six Days in Fallujah powinno mnie obchodzić?

Ten taktyczny FPS może być jedną z najrealistyczniejszych gier, jakie kiedykolwiek zobaczymy, i nie są to słowa rzucone na wiatr. Sam koncept produkcji jest autorstwa jednego z U.S. Marines, który, podczas tytułowego konfliktu w 2004 roku, został postrzelony. Twórcy szczycą się, że w pracach nad grą pomaga ponad 100 Marines, żołnierzy amerykańskich i cywili będących naocznymi świadkami. To wszystko ma na celu sprawienie, że Six Days in Fallujah będzie pierwszą grą dokumentalną, która odniesie komercjalny sukces.

Grupa marines wchodzi z kopa na teren działań.

Niestety w buty amerykańskich Marines nie wskoczymy zbyt szybko. Pomimo że prace nad grą zdecydowanie mają się ku końcowi, premiera została zapowiedziana na czwarty kwartał roku 2022. Dobra wiadomość jest taka, że nie zanosi się na kolejne opóźnienia, a sama produkcja będzie dostępna nie tylko na PC, ale też na konsolach obecnej i następnej generacji, zarówno Sony, jak i Microsoftu.

Bartłomiej Gawryszuk

UWaga! Gorące informacje!