Twórcy Angry Birds przyjęli ofertę Segi dotyczącą przejęcia. Doniesienia z tamtego tygodnia się potwierdziły, Rovio Entertainment przystało na ofertę 706 milionów euro. Studio zostanie przejęte, jednak nie za początkowo ustalaną cenę, która wynosiła 100 milionów dolarów.
Transakcja została uznana za „przyjazną”, ponieważ Sega potwierdziła, że zarząd Rovio zgodził się i wyraził poparcie. Przejęcie powinno zakończyć się do września 2023 roku według początkowych założeń.
Dlaczego Sega postanowiła przejąć Rovio Entertainment?
Sega chce wzmocnić swoje portfolio gier mobilnych, w czym twórcy Angry Birds mają pomóc. Dodatkowo Rovio Entertainment chce wyjść poza tylko jedną platformę, a przejęcie powinno przyspieszyć i ułatwić ten proces.
Wśród szybko rosnącego globalnego rynku gier, tytuły mobilne mają szczególnie wysoki potencjał, a długoterminowym celem Sega było przyspieszenie ekspansji w tej dziedzinie.
Czuję się zaszczycony, że mogę ogłosić taką transakcję z Rovio, twórcami Angry Birds, które jest uwielbiane na całym świecie. Studio Rovio to dom dla wielu wykwalifikowanych pracowników, wspierających przodujące w branży możliwości rozwoju oraz obsługi gier mobilnych.
Historycznie reprezentowana przez serię Sonic the Hedgehog Sega wydała niezliczone tytuły gier wideo na różne platformy. Jestem przekonany, że dzięki połączeniu marek obu firm, postaci, fanbase, a także kultury korporacyjnej i funkcjonalności, powstaną znaczące synergie idące w przyszłość.
Haruki Satomi, prezes Sega Sammy Holdings i CEO grupy
Alexandre Pelletier-Normand, CEO Rovio Entertainment, również wypowiedział się na temat przejęcia. Przede wszystkim wspomina on, że sam grał w gry od Segi. Podkreślił doświadczenie studia oraz jego możliwości, które pomogą w rozwoju obu firm.
Dorastałem grając w Sonic the Hedgehog, urzeczony jego najnowocześniejszym designem. Później, gdy po raz pierwszy zagrałem w Angry Birds, wiedziałem, że gra rozwinęła się w prawdziwy fenomen głównego nurtu, z mocą kształtowania współczesnej kultury.
Dołączenie do Rovio było zaszczytem i jestem dumny, że mogłem obserwować dalszy rozwój Angry Birds, gdy wypuszczaliśmy nowe gry, serie czy filmy. Mniej znana, ale równie imponująca jest nasza przodująca w branży autorska platforma technologiczna, Beacon, mająca 20 lat doświadczenia, pozwalająca zgranym zespołom na tworzenie światowej klasy produktów live-service.
Alexandre Pelletier-Normand, CEO Rovio Entertainment
Tak duże przejęcie jest oczywiście sporym krokiem dla branży gier. Kolaboracja Segi i Rovio Entertainment może doprowadzić do nowych rewolucyjnych produkcji mobilnych oraz tytułów AAA na inne platformy.