Sea of Stars sprzedaje 100 tysięcy kopii w 24 godziny od premiery

30 sierpnia 2023,
19:47
Dorota Żak
Lokacja w Sea of Stars

Zaledwie dzień temu, 29 sierpnia, zadebiutowało Sea of Stars, RPG przygotowane przez Sabotage Studio i czerpiące inspiracje z klasyków gatunku. Mimo bardzo krótkiego czasu gra zdążyła odnieść już niemały sukces, o czym jej twórcy poinformowali na Twitterze. W ciągu jednego dnia Sea of Stars sprzedało się w liczbie 100 tysięcy kopii.

Wynik robi tym bardziej wrażenie, że już w momencie premiery gra trafiła do subskrybentów Xbox Game Pass oraz PlayStation Plus Extra i Premium, co mogło nieco ograniczyć sprzedaż. Poza tym niedawny debiut cieszącego się cały czas dużą popularnością Baldur’s Gate 3 również stanowi niemałą konkurencję ze względu na ten sam gatunek. Sea of Stars poradziło sobie więc bardzo dobrze.

Sea of Stars i sukces na wszystkich platformach

Co więcej, gra zdobywa przeważająco pozytywne oceny. Na Metacriticu jej wynik wynosi aktualnie 88 punktów (wersja na PC, przy czym wersje na PlayStation 5, Xbox Series X i Nintendo Switch to kolejno 90, 90 i 91 punktów). Na OpenCriticu przyznano jej 89 punktów i poleca ją 99% krytyków. Również na Steamie zdecydowana większość recenzji jest pozytywna.

Sea of Stars dostępne jest na wielu platformach – na PC, PlayStation 4 i 5, w PS Plus Extra i Premium, na Xbox One i Series X/S, w Xbox Game Pass oraz na Nintendo Switch. W tym turowym fantasy wcielimy się w rodzeństwo muszące powstrzymać złego alchemika znanego jako The Fleshmancer, który zagraża światu. Przy tworzeniu gry Sabotage Studio postawiło na połączenie inspiracji klasycznymi RPG-ami ze współczesnymi rozwiązaniami, choćby w zakresie mechaniki.