Rozdano nagrody Game Developers Choice Awards. Hades najlepszą grą poprzedniego roku

Czasami typowanie, kto z nominowanych kandydatów dostanie nagrodę na jakiejś gali, może być frajdą samą w sobie. Potem jednak nadchodzi moment, kiedy sprawdzamy, czy nasze oczekiwania zostały w tej kwestii spełnione. Dzisiaj znów jest na to okazja, bo właśnie rozdano Game Developers Choice Awards.

22 lipca 2021
Na skróty
  • Wczoraj po raz dwudziesty pierwszy rozdano nagrody Game Developers Choice Awards.
  • Tytuł gry roku powędrował do Hadesa studia SuperGiant Games.
  • Również Ghost of Tsushima i The Last of Us Part II przekuli swoje nominacje w statuetki.

Dość istotną częścią trwającej teraz w formie online imprezy Game Developers Conference jest rozdanie nagród Game Developers Choice Awards, przez które przewijają się zwykle najważniejsze growe tytuły poprzedniego roku. W tej edycji statuetki powędrowały do szczęśliwych laureatów 21 lipca, mniej więcej w połowie całego wydarzenia. Już od kwietnia wiedzieliśmy, kto zawalczy o nagrody w ich dwudziestym pierwszym rozdaniu i kto prawdopodobnie nie wróci do domu bez wyróżnienia – dla przypomnienia, najwięcej nominacji zgarnęły gry Hades, Ghost of Tsushima oraz The Last of Us Part II.

Wymieniona produkcja SuperGiant Games wydaje się być tutaj niekwestionowanym zwycięzcą. Nie dość, że Hades zgarnął najwięcej statuetek (w sumie trzy), to jedna z nich nadała mu tytuł gry roku. Zaraz za nim na podium zajął miejsce Ghost of Tsushima z dwoma nagrodami (w tym jedną od publiczności), The Last of Us Part II skończył natomiast z jedną.

Game Developers Choice Awards – tegoroczni wygrani

Poniżej możecie zobaczyć pełną listę zwycięzców, a jeśli chcecie porównać ją z listą wszystkich nominacji, polecamy nasz krótki tekst na ten temat.

  • Gra roku: Hades (SuperGiant Games);
  • Najlepsza narracja: The Last of Us Part II (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment);
  • Najlepszy debiut: Phasmophobia (Kinetic Games);
  • Najlepszy dźwięk: Hades (Supergiant Games);
  • Najlepsza oprawa graficzna: Ghost of Tsushima (Sucker Punch Productions / Sony Interactive Entertainment);
  • Najlepszy design: Hades (Supergiant Games);
  • Najlepsza technologia: Microsoft Flight Simulator (Asobo Studio / Xbox Game Studios);
  • Nagroda za innowację: Dreams (Media Molecule / Sony Interactive Entertainment);
  • Najlepsza gra mobilna: Genshin Impact (miHoYo);
  • Najlepsza gra VR/AR: Half-Life: Alyx (Valve).

Poza tymi kategoriami rozdano jeszcze trzy inne nagrody. Pierwsza z nich, nagroda publiczności, powędrowała do Ghost of Tsushima. Druga, czyli nagroda dla pioniera, trafiła do Toma Fulpa (twórcy strony Newgrounds) . Trzecią, nagrodę za całokształt twórczości, otrzymała Laralyn McWilliams (odpowiedzialnej m.in. za Free Realms).

Bohater na koniu w Ghost of Tsushima
Ghost of Tsushima został tegorocznym faworytem publiczności. Źródło: PlayStation

Dorota Żak

Absolwentka UJ, nałogowo ogląda filmy, żeby utrzymać status filmoznawcy. W wolnym czasie można znaleźć ją z książką i koniecznie z kubkiem dobrej herbaty pod ręką. Dalej smuci ją zakończenie trylogii Mass Effect, ale gdyby do końca życia miała grać tylko w jedną grę, pewnie padłoby na Fallout: New Vegas.
UWaga! Gorące informacje!