Rockstar zmusił do usunięcia postów o anulowanych projektach byłego dewelopera GTA

24 listopada 2023,
13:05
Arek Grabowski
Michael, Trevor i Franklin w odświeżonej wersji GTA 5

Były dyrektor techniczny z Rockstara, Obbe Vermeij, spędził w firmie aż 14 lat przed odejściem w 2009 roku. Niedawno zaczął ujawniać szczegóły dotyczące porzuconych i starszych gier. Od niego wypłynęła między innymi informacja o tym, że GTA Vice City miało być pakietem misji do GTA 3. Oprócz tego zdradził nieco szczegółów gry Agent, która miała pojawić się na PlayStation 3.

Dzisiaj (22 listopada 2023 r.) otrzymałem wiadomość e-mail od Rockstar North. Najwyraźniej niektórzy z OG są zdenerwowani moim blogiem. Naprawdę nie sądziłem, że ktokolwiek będzie miał coś przeciwko temu, że rozmawiam o 20-letnich grach, ale się myliłem. Coś o zrujnowaniu mistyki Rockstar czy coś takiego.

W każdym razie ten blog nie jest dla mnie wystarczająco ważny, by wkurzać moich byłych kolegów z Edynburga, więc go zamykam. Może zostawię tylko kilka artykułów z anegdotami, które nie dotyczą nikogo poza mną.

Chciałbym, aby Rockstar sam otworzył się na temat rozwoju trylogii, ale nie wygląda na to, że stanie się to w najbliższym czasie. Może spróbuję ponownie za dekadę lub dwie.

Obbe Vermeij, były dyrektor techniczny Rockstar North

W nowym poście na blogu Vermeij twierdzi, że Rockstar nakazał mu usunąć wpisy. Informacje, które zniknęły, oczywiście dotyczyły projektów firmy, lecz wciąż były to naprawdę stare projekty. Niektóre szczegóły były związane z ponad 20-letnimi grami.

Przed usunięciem Vermeij zdradził informacje o grze Agent, która została anulowana przez Rockstar

Tytuł miał rozgrywać się w realiach zimnej wojny z lat 70. Ostatecznie grę porzucono, ponieważ miała „zbytnio odwracać uwagę” od prac nad Grand Theft Auto. Najpewniej nigdy nie zobaczymy Agenta, lecz Rockstar nie chce, by ujawniać o tym projekcie informacje. Mieliśmy zobaczyć kilka miast oraz nawet „strzelaninę z laserami w kosmosie”. Brzmi to dość interesująco – szczególnie, że gra miała pojawić się na PlayStation 3.

Vermeij mówił również o innym anulowanym projekcie. Ten miał wykorzystywać silnik GTA Vice City, by stworzyć grę o zombie na odległej szkockiej wyspie. Projekt uznano za „przygnębiający”, a siły robocze przeniesiono do GTA San Andreas.