Podczas tegorocznej gali The Game Awards, gra Black Myth: Wukong zdobyła nagrody w kategoriach Najlepsza Gra Akcji oraz Player’s Voice, jednak tytuł Gry Roku przypadł produkcji Astro Bot. Reżyser Black Myth: Wukong, Feng Ji, nie krył rozczarowania takim werdyktem.
W poście opublikowanym na chińskiej platformie społecznościowej Weibo, Feng Ji przyznał, że przygotował mowę akceptacyjną na wypadek zwycięstwa już dwa lata temu. „Muszę przyznać, że są rozczarowania i żale… Gry nominowane w tym roku są doskonałe, ale naprawdę nie rozumiem kryteriów wyboru Gry Roku. Przybyłem tu na próżno!” – napisał.
Emocje po ogłoszeniu wyników
Według relacji obecnych na gali, po ogłoszeniu zwycięstwa Astro Bot, jeden z deweloperów Black Myth: Wukong miał łzy w oczach. Feng Ji zauważył również, że wielu graczy wyraziło swoje niezadowolenie z wyników, często w humorystyczny sposób, co poprawiło mu nastrój.
„Mogę w pełni zrozumieć tę niechęć i niezadowolenie, ponieważ wiem, że za tymi emocjami kryje się nie ból i złośliwość, ale poczucie własnej wartości i pewność siebie” – dodał Feng Ji.
Przemyślenia na temat przyszłości
Mimo rozczarowania, reżyser podkreślił znaczenie pewności siebie i determinacji w obliczu niepowodzeń. „Nie można po prostu liczyć na pewność siebie, kiedy już się wygrało. Jeśli przegrasz dzisiaj, to możesz też przegrać jutro, więc co z tego? Zmienne wpływające na wynik są zbyt złożone, więc wynik zawsze jest niejasny” – podsumował.
Black Myth: Wukong to gra akcji inspirowana chińską mitologią, która od momentu premiery zdobyła uznanie zarówno krytyków, jak i graczy. Mimo że nie zdobyła tytułu Gry Roku na The Game Awards, jej sukcesy w innych kategoriach świadczą o jej wysokiej jakości i wpływie na rynek gier wideo.