O ile reklamy w grach mobilnych są już codziennością o tyle na konsoli czy komputerze jeszcze ich nie doświadczyliśmy. Teraz wszystko może się zmienić przez Microsoft.
Reklamy w grach od Microsoft
Według raportu dla Business Insider gigant z Redmond opracowuje specjalny program, który umożliwi wybranym markom umieszczać reklamy w darmowych grach. Oczywiście nie jest to aż taka nowość. W wielu grach (zwłaszcza sportowych) mamy tablice i znaki światowych marek. Z drugiej strony reklama firmy produkującej opony na poboczu toru wyścigowego nie kłuje w oczy, a wręcz dodaje realizmu. Microsoft chce jednak pójść o krok dalej.
Oczywiście uspokajam, że reklamy nie będą w znanej i znienawidzonej formie pop-upów na cały ekran a właśnie pod postacią tablic i billboardów jak możecie zobaczyć wyżej. Z jednej strony może to być ciekawy zabieg dodający realizmu grom wyścigowym), ale z drugiej nieuszkodzony i czytelny billboard w świecie post-apo trochę zakłóciłby immersję. Ciekawym jest fakt, że Microsoft nie planuje zarabiać na udostępnianiu powierzchni reklamowych zostawiając cały dochód dla deweloperów. Jak twierdzi firma: „nadrzędnym celem jest ułatwienie zarabiania deweloperom gier Free to Play„.
Źródła twierdzą, że Microsoft jest świadom krytyki, która może na niego spaść i dlatego planuje dokładnie weryfikować marki jakie będą mogły się reklamować podczas rozgrywki.