Razer chce być eko! Do 2030 roku firma ma stać się w 100% neutralną w emisji CO2

22 marca 2021,
23:53
Franciszek Ciechowski

Razer podejmuje zobowiązanie – zadba o bardziej zieloną i zrównoważoną przyszłość dla każdego. W ramach inicjatywy #GoGreenWithRazer firma opracowała 10-letni plan zrównoważonego rozwoju i wzywa swoją społeczność do podążania za marką.

Zielona siedziba Razera
Na skróty
  • Do 2025 roku wszystkie produkty Razera mają móc być poddawane recyklingowi. Cała produkcja firmy ma do tego momentu w 100% oprzeć się na energii odnawialnej.
  • Przedsiębiorstwo stawia sobie za cel uratowanie miliona drzew w ramach akcji Sssave Trees.
  • Razer do 2030 roku chce stać się firmą w pełni neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.

Firma Razer ogłosiła dzisiaj długoterminowy, 10-letni plan związany z ochroną środowiska. Program, pod hasłem #GoGreenWithRazer, pomoże chronić przyrodę i środowisko, zapewniając czystszy i bardziej zielony świat dla przyszłych pokoleń.

Nowe cele obejmują: oparcie produkcji (do 2025 roku) w 100% na energii odnawialnej, wykorzystanie do tworzenia wszystkich produktów materiałów pochodzących z recyklingu lub nadających się do dalszego przetworzenia (do 2030 roku) oraz stanie się w 100% neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla (do 2030 roku). W ramach tego programu firma będzie również zachęcać całą społeczność – młodzież, millenialsów i pokolenie Z – do zmieniania świata poprzez podejmowanie zielonych inicjatyw, które będą obejmować, na przykład, recykling i świadomość jego śladu środowiskowego.

Grafika promocyjna kampanii #GoGreenWithRazer

„Podczas kampanii #GoGreenWithRazer, prowadzonej przez naszą maskotkę Sneki Snek, społeczność Razera pokazała swoje niesamowite wsparcie i pasję” – mówi Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razera. „Świadomość tego, jak wpływamy na środowisko, jest niezwykle ważna. W związku z tym Razer stworzył plan zrównoważonego rozwoju, aby kontynuować walkę ze zmianami środowiska i klimatu. Jesteśmy zdeterminowani, aby uczynić świat lepszym miejscem dla wszystkich jego mieszkańców – do grania i życia”.

Razer chce zbudować zieloną, ekologiczną organizację

Wraz z dalszym rozwojem firmy Razer będzie badać możliwości integracji planów związanych ze zrównoważonym rozwojem z kulturą firmy i sposobami myślenia pracowników. Mając na celu budowanie kultury troski o planetę, Razer zobowiązuje się do ograniczenia i wykorzenienia nawyku używania jednorazowych tworzyw sztucznych we wszystkich swoich biurach na całym świecie. Ma to na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, ochronę siedlisk biologicznych i stanie się w 100% neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2030.

Tam, gdzie taka redukcja nie będzie możliwa, Razer zainwestuje w leśnictwo i inne projekty mające wpływ na środowisko. Już teraz europejskie biuro Razera w Hamburgu w Niemczech jest zasilane energią odnawialną, podobnie jak nowa siedziba Razera w Singapurze, której otwarcie zaplanowane jest wkrótce. Do 2025 roku wszystkie globalne biura będą zasilane w 100% energią odnawialną. Więcej informacji na temat inicjatywy Green Organisation można znaleźć tutaj.

Szkice myszek Razera

Przeprojektowanie produktów i recykling

Produkcja sprzętu to podstawowa działalność Razera, dlatego firma dąży do ograniczenia wpływu tej produkcji na środowisko. Po dokonaniu przeglądu swoich produktów, opakowań i operacji Razer zapewni, że wszystkie produkty będą podlegać recyklingowi (do roku 2025). Obejmuje to możliwość utylizacji i recyklingu produktów Razera zarówno przez klientów, jak i dystrybutorów na całym świecie. Razer zachęca klientów do zwrotu swoich starych urządzeń peryferyjnych do dowolnego sklepu RazerStore na całym świecie w celu bezpłatnego recyklingu.

Razer wdroży również rygorystyczne procedury usuwania odpadów w biurach i centrach napraw na całym świecie oraz zobowiąże się do stosowania materiałów pochodzących z recyklingu lub nadających się do dalszego przetworzenia we wszystkich produktach do roku 2030. Sprzęt wyprodukowany przez markę będzie zawierał tworzywa sztuczne PCR (Post Consumer Resin, tworzywa wytwarzane z odpadów pochodzących od konsumentów), a przy jego tworzeniu będzie dbał, żeby urządzenia były przyjazne dla środowiska i pakowane w biodegradowalne opakowania z certyfikatem FSC.

Ekologiczne pudełko

Razer stara się przestrzegać najlepszych standardów i praktyk branżowych oraz poddawać się ocenie uznanych organizacji certyfikujących. Razer dba również o odpowiedzialną utylizację e-odpadów zgodnie z lokalnymi i międzynarodowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, bezpieczeństwa i zdrowia.

Razer i społeczność fanów marki wspólnie ratują już setki tysięcy drzew

Razer jest dumny z bycia częścią ekosystemu, który cechuje się inkluzywnością i solidarnością. Firma zobowiązuje się wykorzystywać swój wpływ i możliwości w celu mobilizowania graczy z całego świata do uczestnictwa w ekologicznych inicjatywach marki, m.in. za pośrednictwem ofert produktów.

Co więcej, Razer przyjmie #GoGreenWithRazer jako swoją społeczną odpowiedzialność biznesu, aby wzmocnić i zachęcić społeczność do wspierania globalnego ruchu ekologicznego. Na czele kampanii stanie Sneki Snek, niezwykle popularna maskotka Razera symbolizująca  zrównoważony rozwój.

Kampania Sssave Trees

W skutek olbrzymiego sukcesu, jakim okazała się być współpraca Razera z Conservation International, firma wyznaczyła niedawno nowy cel, którym jest uratowanie 1 000 000 drzew. Zostanie on osiągnięty dzięki sprzedaży pluszaków Sneki Snek i urządzeń przyjaznych dla środowiska. Dlatego aby jeszcze bardziej zwiększyć wsparcie fanów dla tej inicjatywy, Razer będzie prezentować nową maskotkę Sneki Snek po osiągnięciu kolejnych poziomów ustalonych na 250 000 drzew. Każdy sprzedany pluszak Sneki Snek ochroni 10 drzew i przyczyni się do realizacji nowego imponującego celu, jakim jest ocalenie 1 miliona drzew.

Razem z Razerem organizacja Conservation International zapewnia ochronę drzew w kilkudziesięciu lasach na całym świecie, między innymi w Kostaryce, Ekwadorze, Surinamie, Brazylii, na Madagaskarze i w Indonezji.

Źródło: informacja prasowa