Problemy z nękaniem kobiet w społeczności graczy. Sky Broadband publikuje wyniki badań

28 maja 2023,
08:30
Amira El Berrah

Coraz większa liczba kobiet boryka się z nadużyciami w Internecie. Gamerki i streamerki otrzymują między innymi komentarze i wiadomości o charakterze seksualnym i doświadczają przemocy werbalnej online. Sky News postanowiło nagłośnić temat, w celu zwalczania problemu.

Lara Croft, Tomb Rider

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez brytyjskiego dostawcę usług internetowych Sky Broadband, jedna na dziesięć kobiet grających w gry wideo doświadcza myśli samobójczych w związku z nękaniami, których są ofiarami podczas rozgrywki online. Ankietowanych zostało 4000 kobiet, z których 49 procent zgłosiło przypadki obraźliwych lub nękających zachowań w trakcie streamowania lub grania online. Odsetek ten wzrasta do 75 procent w przypadku kobiet w wieku od 18 do 24 lat.

Wyniki badań potwierdzają, że 80 procent ofiar nękania usłyszało obraźliwe komentarze o charakterze seksualnym, a 35 procent doświadczyło przemocy w wiadomościach. Ponadto 27 procent respondentek obawiało się, że te groźby mogą przemienić się w rzeczywiste ataki. 40 procent ankietowanych doświadczyło osobiście skierowanych w ich stronę pogróżek. Co czwarta ankietowana kobieta wyznała, że odczuwa depresję. 25 procent przyznało, że nie zgłosiłoby nękania, a 31 procent podczas gry online kłamie na temat swojej płci, aby uniknąć uwagi.

W raporcie uwzględniono również opinie ze strony męskich graczy, z których 51 procent potwierdziło, że było świadkiem nękania kobiet streamujacych online. 66 procent ankietowanych, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, uznało, że kobiety są bardziej narażone na nękanie. Pojawiają się działania mające na celu odpowiedzieć na problemy, jakie wskazały badania.

Dbajmy o każdego w naszej społeczności!

Organizacje takie jak Guild Esports, która współpracuje ze Sky Broadband, podejmują działania mające na celu zwiększenie świadomości związanej z nękaniem kobiet w grach. Kampanie informacyjne, wzmacnianie pewności siebie graczy czy zachęcanie do wypowiadania się głośno są istotne, aby nie tylko pokazać, że taki problem istnieje ale i zwalczać go. Takim ruchem jest właśnie prowadzona przez firmy kampania No Room for Abuse.

Jasmine Skee, dyrektor generalna Guild Esports, zauważa pilną potrzebę działania na wielu frontach. Twórcy gier i platform gamingowych muszą wdrażać bardziej skuteczne systemy raportowania i sankcji dla nękających graczy. Jednak nie powinno polegać się wyłącznie na nich, społeczność graczy musi aktywnie wspierać osoby doświadczające tego typu sytuacji, a także zgłaszać nadużycia.

Nie możemy pozwolić, aby te liczby stale wzrastały i aby kobiety doznawały takich doświadczeń. Chodzi o dbanie o ich zdrowie psychiczne i sprawienie, aby kobiety czuły się swobodnie podczas gry i mogły robić to, co kochają, czując się pełnoprawnymi członkami społeczności graczy.

Dyrektor generalna Guild Esports Jasmine Skee, w wywiadzie dla Sky News.

W ubiegłym miesiącu dyrektorka Women in Games, Marie-Claire Isaaman, opublikowała oświadczenie, po doniesieniach o przypadkach przemocy i podawaniu narkotyków podczas tegorocznego wydarzenia Game Developers Conference, nawołując do konfrontacji z tego tupu zachowaniami i położenia im kresu. W głównej mierze zwróciła uwagę organizatorom GDC, ale i innym branżowym wystawcom czy konferencjom, aby współpracowały z Woman in Games, czyniąc te wydarzenia bezpiecznymi przestrzeniami dla wszystkich.

Coraz większa liczba kobiet zaangażowanych w świat gier wideo doświadcza toksycznej atmosfery i agresywnego zachowania ze strony innych graczy. Nękanie online jest poważnym problemem dotykającym wiele osób w społeczności graczy, głównie kobiet, jednak nie wyłącznie. Warto zaznaczyć, że pomimo skupienia się w tym przypadku na kobietach, mężczyźni również doświadczają podobnych sytuacji. Badanie przeprowadzone przez Sky Broadband zwraca uwagę na te problemy.