Aktualny producent serii PAYDAY, Starbreeze, poinformował w swojej najnowszej notce prasowej, że zawarł właśnie umowę z największym europejskim wydawcą gier wideo z siedzibą w Niemczech, firmą Koch Media. W wyniku tego porozumienia monachijski rynkowy gigant zapłaci szwedzkiej marce 50 milionów euro, dzięki czemu będzie mógł włączyć się w proces powstawania wyczekiwanego tytułu oraz zaangażować się w akcję marketingową.
Zawarta przez obie firmy umowa obejmuje nie tylko czas rozwoju podstawowej wersji gry, ale również okres 18 miesięcy wsparcia popremierowego, ponieważ PAYDAY 3 ma być produkcją rozwijaną długofalowo w formie gry-usługi.
Poznaliśmy orientacyjną datę premiery PAYDAY 3
Dzięki tej transakcji Starbreeze może już w pełni sfinansować tworzenie swojego nowego tytułu, który został zapowiedziany w roku 2016 i od tamtej pory znajduje się w fazie produkcyjnej. Pomimo uzyskania przez deweloperów odpowiedniej ilości środków tytuł w najbliższym czasie nie doczeka się premiery. Jak oficjalnie poinformowali twórcy, PAYDAY 3 ma zadebiutować dopiero w 2023 roku i trafić zarówno na komputery osobiste klasy PC, jak i konsole. Zapowiedziano również prace nad dużą ilością dodatkowej zawartości, która będzie wprowadzana do gry stopniowo jeszcze długo po oficjalnej premierze.
Seria PAYDAY nie zmienia właściciela
Informacja, którą podzielili się z nami przedstawiciele firmy Starbreeze, zawiera również zapewnienie, że producent ten wciąż pozostaje wyłącznym właścicielem praw do marki PAYDAY. Początkowo seria ta należała do studia Overkill Software, które było odpowiedzialne za stworzenie pierwszej części cyklu, jednak w 2012 roku zostało ono przejęte przez większego gracza ze szwedzkiego rynku rozrywki elektronicznej.
Z ekscytacją ogłaszamy tę długoterminową współpracę nad PAYDAY 3 z firmą Koch Media, która podziela naszą pasję do marki PAYDAY i szeroko pojętej idei gier-usług. […] Mamy teraz silny fundament, by z powodzeniem wydać PAYDAY 3.
Tobias Sjögren, dyrektor generalny Starbreeze
CEO firmy Koch Media powiedział, że „bazując na tym, co już widzieliśmy, PAYDAY 3 zmierza do tego, by wprowadzić markę na nowy, wyższy poziom i wprawić w zachwyt zarówno fanów serii, jak i nowych odbiorców, również dzięki innowacyjnej rozgrywce wieloosobowej”.
Firma Starbreeze, pomimo ogromnego sukcesu obu produkcji z cyklu PAYDAY, które zostały zainstalowane przez konsumentów aż 28 milionów razy, w ostatnich latach borykała się z niemałymi problemami finansowymi. Zastrzyk środków, jaki zapewniła twórcom transakcja z niemieckim Koch Media, zdecydowanie powinna wpłynąć pozytywnie nie tylko na sam proces twórczy trzeciej odsłony serii, ale również na ogólną sytuację finansową całego przedsiębiorstwa.