PlayStation 5 Pro może być prawie 50% wydajniejsze w grach niż podstawowa konsola

7 maja 2024,
12:05
Arek Grabowski
Gracz trzymający biały kontroler od PlayStation 5

Oficjalna zapowiedź PlayStation 5 Pro wydaje się być coraz bliżej. Niedawno miał miejsce wyciek pełnej specyfikacji konsoli. Oczywiście wciąż informacje pozostają niepotwierdzone. Mimo wszystko w sieci pojawia się coraz więcej szczegółów związanych z PlayStation 5 Pro.

Digital Foundry ujawniło nowe informacje dotyczące procesora graficznego konsoli. Sprzęt ma oferować GPU o częstotliwości taktowania wynoszącej 2,18 GHz (do 2,35 GHz). Pamięć podręczna procesora graficznego zostanie zwiększona z 128 KB na 256 KB. Cache L0 będzie wynosić 32 KB zamiast 16 KB. Te zmiany mają „dostosować sprzęt do wyższej wydajności Ray Tracingu”.

PlayStation 5 Pro ma oferować wsparcie dla najnowszych technologii

Digital Foundry zapowiada między innymi nowe funkcje DirectX 12 Ultimate. PlayStation 5 Pro ma obsługiwać cieniowanie o zmiennej szybkości oraz hybrydowe MSAA. Ogólnie nowości potencjalnie zapewnią wzrost wydajności w grach nawet do 45%.

GPU PlayStation 5 Pro będzie miało 30 procesorów WGP (Work Group), 33,5 teraflopsów mocy obliczeniowej, 18 tys. MT/s pamięci, a także system PSSR do skalowania. Nowości i zmian będzie jednak znacznie więcej. Oczekuje się, że konsola będzie dostępna już w wakacje tego roku.