Pharaoh: A New Era na nowym gameplayu z komentarzem

7 lutego 2023,
21:20
Dorota Żak
Faraon z Pharaoh: A New Era

W związku ze zbliżającą się premierą Pharaoh: A New Era, czyli odświeżonej wersji city buildera z 1999, twórcy gry przygotowali nowy materiał. Dzięki niemu wczujemy się lepiej w klimat nadchodzącego tytułu, a dodatkowo zyskamy kilka wskazówek na temat samej rozgrywki. W pełną wersję zagramy już za tydzień, 15 lutego, ale wyłącznie na PC (produkcję znajdziemy na Steamie i GOG-u).

Pharaoh: A New Era i wycieczka do Starożytnego Egiptu

W nasze ręce trafi odświeżony Faraon z zawartością dodatku Kleopatra: Królowa Nilu. Ponad 50 różnych misji rozciągnie się na około 4000 lat historii Starożytnego Egiptu. W czasie pracy nad grą Triskell Interactive konsultowało się z egiptologiem, aby jak najlepiej oddać ówczesny klimat.

Udostępniony dzisiaj 8-minutowy gameplay pokazuje na przykładowej misji, z jakimi zadaniami zmierzymy się w grze. W zasadzie można powiedzieć, że przypomina on poradnik (skróconą wersję tekstową znajdziemy również na Steamie). Tak jak w oryginale, tak i w Pharaoh: A New Era będziemy musieli zadbać o domy dla osadników, zapewnienie im wody i pożywienia, a także podstawowej miejskiej infrastruktury. Ważne stanie się także zdobywanie zasobów do rozbudowy królestwa, pilnowanie poziomu bezrobocia czy handel.

Wreszcie, nie można zapomnieć o egipskich bóstwach, których zadowolenie i nastrój przełoży się na błogosławieństwa dla tworzonego przez nas imperium. Ich wściekłość załagodzimy budowaniem kolejnych świątyń i urządzaniem festiwali na ich cześć. Przyda się także upiększanie miasta i zapewnianie jego mieszkańcom rozgrywki. Krótko mówiąc, jeśli graliśmy w wersję z 1999, powinniśmy sobie bez problemu poradzić z Pharaoh: A New Era.

Nowy materiał pozwala także przyjrzeć się dokładniej oprawie graficznej. Ta również została mocno odświeżona, ale bez porzucenia tego, co czyniło ją wyjątkową w Faraonie, więc gracze pamiętający wcześniejszą wersję z pewnością zerkną na nią z odrobiną nostalgii. Jak usłyszymy w komentarzu do gameplaya, każdy z budynków został na nowo odręcznie narysowany i oddany z uwzględnieniem szczegółów.