PEAK świętuje sukces. Po kooperacyjną grę o wspinaczce sięgnęły już 2 miliony graczy

26 czerwca 2025,
19:25
Postaci w grze PEAK

Czasami wystarczy prosty pomysł, aby stworzyć grę, która przypadnie do gustu milionom graczy. Tak stało się niespodziewanie z PEAK, przygotowanej przez Landfall i Aggro Crab kooperacji o wspinaniu się na wysoką górę, która zadebiutowała 16 czerwca. Zaledwie w dziewięć dni od swojej premiery gra sprzedała się w 2 milionach kopii i przekroczyła 102 tysiące jednocześnie aktywnych graczy na Steamie (według SteamDB).

PEAK będzie dalej rozwijane

Twórcy tytułu nie spodziewali się oczywiście aż tak wielkiego zainteresowania, o czym zresztą sami wspominają w wiadomości z podziękowaniami. Dzielą się w niej także planami na dalszy rozwój gry. Priorytetem jest naprawa bugów i błędów, a także zadbanie o stabilność, w późniejszym terminie pojawią się aktualizacje z nową zawartością.

Na ten moment nie wiadomo, co dokładnie trafi do PEAK i o ilu update’ach mowa; twórcy są jeszcze na dość wczesnym etapie pomysłów, zbierając przy tym sugestie od społeczności gry. Zdradzili jednak, że zastanawiają się nawet nad gadżetami związanymi z produkcją. Jest to coś, czego nie planowali, ale zaczęli rozważać po entuzjastycznej reakcji społeczności na grę.

Do sukcesu PEAK z pewnością przyczyniła się dość niska cena. Na Steamie możemy kupić grę za 24,99 złotych. Jeśli to zrobimy, czeka nas górska wspinaczka oferująca zarówno zabawę, jak i wyzwania. W PEAK znajdziemy tryb kooperacji do czterech osób, więc możemy zagrać ze znajomymi. W grze przemierzymy cztery biomy, korzystając z różnego sprzętu do wspinaczki i customizując przy okazji swoją postać.