Payday 3 wprowadzi wiele zmian w walce. Twórcy wypowiedzieli się na temat nowości

6 lipca 2023,
10:00
Arek Grabowski
Dwie postacie z Payday 3 podczas strzelaniny

Studio Starbreeze, twórcy Payday 3, co tydzień publikuje dziennik dewelopera, w którym tłumaczone są kolejne elementy gry. We wczorajszym odcinku uwagę poświęcono walce. Wprowadzono tutaj wiele zmian względem Payday 2. Twórcy opowiedzieli między innymi o poziomie trudności, pancerzu, wrogach, broni i wiele innych elementach.

Walka w Payday 3 będzie mocno różniła się od tej, którą znamy z poprzedniej odsłony

W grze znajdą się 4 poziomy trudności, czyli normalny, trudny, bardzo trudny i overkill. Intencją twórców jest to, by zaczynać od najniższej opcji, kiedy dopiero zaczynamy. Później można stopniowo zwiększać poziom trudności. Twórcy podkreślili, że trudny jest optymalnym wyborem. Wyżej można iść, kiedy posiadamy wystarczające postępy oraz sprzęt, z którym czujemy się dobrze. Overkill ma być wręcz „niesprawiedliwym” poziomem trudności.

Istotne zmiany można zauważyć także we wrogach. Nie będą oni podzieleni względem poziomu trudności. Zmiany zachodzą tylko w liczebności, celności oraz obrażeniach. Warto zauważyć, że zdrowie wrogów także nie będzie zmieniane zależnie od poziomu trudności.

Twórcy wspomnieli także o pancerzu w grze. Gracz decyduje, jak szybka będzie jego postać zależnie od noszonego ekwipunku. Pancerz składa się z różnych elementów, które mogą ulec zniszczeniu po otrzymaniu strzału. Będzie możliwe regenerowanie uzbrojenia.

Niektórzy wrogowie mogą pomijać pancerz. Występują 3 kategorie przeciwników – zwykli (SWAT), niezwykli (snajperzy lub funkcjonariusze z tarczami) oraz specjalni (Buldożery, Zappery, Cloakery oraz inne postacie z wyróżniającymi umiejętnościami). Starbreeze podkreśliło, że sztuczna inteligencja wrogów została ulepszona.

Istotne zmiany broni w Payday 3

Niedawno otrzymaliśmy fragment gameplayu z Payday 3, gdzie widać także walkę. Twórcy w dzienniku dewelopera opowiedzieli również o broniach. Każda z nich ma własną ścieżkę rozwoju, która gwarantuje nowe opcje, jeśli chodzi o jej używanie. Payday 3 wprowadzi również predefiniowane bronie skonfigurowane z określonym zestawem modów.

Gracze będą mogli odblokować ekwipunek Overkill podczas napadu jako ulepszenie po wykonaniu specjalnych celów. Twórcy wspomnieli także o gadżetach jak zagłuszacz ECM czy mini kamera.

Payday 3 pojawi się 21 września z funkcją cross-play oraz cross-progression. Do tego czasu twórcy opublikują jeszcze wiele nowych materiałów. Kolejny dziennik dewelopera najpewniej pojawi się za tydzień.