Patent od EA ma pozwolić graczom użyczyć swojego głosu bohaterom gier

28 listopada 2023,
10:05
Kaja Piaścik
Bohater Dead Space w skafandrze

EA opatentowało niedawno technologię, która w przyszłości może pozwolić użytkownikom podkładać swoje własne głosy w grach wideo. W zaprezentowanym systemie nagrana mowa przechodzi z syntezatora do konwertera, a następnie przez wokoder do gry.

Schemat patentu EA dot. przetwarzania mowy i podkładania głosu postaci w grze

Oprócz metody przetworzenia głosu i podłożenia go postaciom patent uwzględnia też funkcję wprowadzania własnego tekstu. To oznacza, że z użyciem technologii użytkownicy mogliby samodzielnie pisać kwestie, które następnie ich bohater wypowiadałby w produkcji.

Wykorzystanie pomysłu Electronic Arts pozwoliłoby zatem usłyszeć w grach postaci nie tylko mówiące naszymi własnymi głosami, ale także podanymi przez przez słowami. Patent nie oznacza jednak jeszcze, że propozycja sprawdzi się w praktyce.

Chociaż wprowadzenie technologii w życie oznaczałoby szansę na znaczące zwiększenie immersji i poziomu interaktywności w trakcie rozgrywki, to na ten moment podkładanie własnego głosu postaciom w grach pozostaje w sferze ciekawych – ale już całkiem konkretnych – idei.