EA opatentowało niedawno technologię, która w przyszłości może pozwolić użytkownikom podkładać swoje własne głosy w grach wideo. W zaprezentowanym systemie nagrana mowa przechodzi z syntezatora do konwertera, a następnie przez wokoder do gry.
Oprócz metody przetworzenia głosu i podłożenia go postaciom patent uwzględnia też funkcję wprowadzania własnego tekstu. To oznacza, że z użyciem technologii użytkownicy mogliby samodzielnie pisać kwestie, które następnie ich bohater wypowiadałby w produkcji.
Wykorzystanie pomysłu Electronic Arts pozwoliłoby zatem usłyszeć w grach postaci nie tylko mówiące naszymi własnymi głosami, ale także podanymi przez przez słowami. Patent nie oznacza jednak jeszcze, że propozycja sprawdzi się w praktyce.
Chociaż wprowadzenie technologii w życie oznaczałoby szansę na znaczące zwiększenie immersji i poziomu interaktywności w trakcie rozgrywki, to na ten moment podkładanie własnego głosu postaciom w grach pozostaje w sferze ciekawych – ale już całkiem konkretnych – idei.