Outriders to nowa produkcja studia People Can Fly wydana przez Square Enix, łącząca w sobie cechy strzelanki i RPG-a. W tytuł zagramy zarówno samodzielnie, jak i ze znajomymi, a twórcy pracują nad tym, żeby rozgrywka stała się jak najbardziej przystępna. Do gry trafił już pierwszy patch, który sporo poprawia, ale mimo to nadal występują w niej pewne błędy.
Co pojawiło się w nowej aktualizacji do Outriders?
Patch do gry wydany został 9 kwietnia (czyli tydzień z kawałkiem od jej premiery), a jego głównym celem było wyeliminowanie pojawiających się błędów i usprawnienie całej rozgrywki. Oznacza to m.in. naprawienie crashowania się gry w różnych konkretnych momentach – przykładowo w przypadku questa Zły dzień (A Bad Day) lub przy ładowaniu gry. Stabilniejszy stał się także matchmaking, którego domyślne ustawienie zostało zmienione z „otwartego” na „zamknięte” (jeśli chcemy, możemy je ręcznie przestawić z powrotem w opcjach gry).
Naprawione zostały także błędy przy respawnie oraz te, które wyrzucały graczy ze świata lub wrzucały ich w elementy otoczenia. Ważną informacją jest także przywrócenie cross-playu po zaktualizowaniu Outriders na wszystkich platformach. Szczegółową listę wszystkich zmian można znaleźć na Reddicie twórców Outriders.
Przed twórcami gry jeszcze sporo pracy
Mimo że patch naprawił sporo błędów, nie zdołał poradzić sobie ze wszystkimi z nich. Dużo problemów nadal sprawia fakt, że w grze możliwa jest nagła i przypadkowa utrata całego ekwipunku, oczywiście niezamierzona przez twórców. Strata postępów nie jest też jednostkowym przypadkiem, o czym świadczy liczba odpowiedzi w dedykowanym wątku na Reddicie, gdzie gracze dzielą się swoimi doświadczeniami.
Twórcy gry świadomi są występującego problemu i pracują nad jego rozwiązaniem, obiecując, że poinformują natychmiast, gdy coś się w tej sprawie zmieni.
Outriders potrafi też zająć całkiem sporo miejsca na dysku
Fani nowej produkcji od People Can Fly mogą stracić nie tylko ekwipunek swojej postaci, ale także miejsce na swoich dyskach. I tutaj dochodzimy do kolejnego błędu pojawiającego się przy okazji Outriders, czyli do zjadania kolejnych gigabajtów przez pliki generowane przez grę. Co więcej, nie chodzi tutaj o pliki sprawiające, że gra działa, a o te związane z raportami błędów, które generuje jej silnik, Unreal Engine. W normalnej sytuacji raporty błędów powinny być wysłane dalej i usunięte, jednak przy okazji Outriders najwyraźniej pojawia się błąd, który sprawia, że pliki zalegają niepotrzebnie na dysku.
Źródłem informacji po raz kolejny jest serwis Reddit, na którym jeden z użytkowników zauważył, że utworzone raporty błędów zajmują aż 23 GB miejsca. Szybko okazało się, że u innych graczy również wystąpił ten problem. Twórcy na razie nie odnieśli się do całej sprawy, ale w sieci można znaleźć już wskazówki, jak ręcznie pozbyć się obszernych plików.