Operacja Riptide, nowe kolekcje broni, zmiany w mapach. Do CS:GO zawitała aktualizacja

22 września 2021,
14:12
Maciej Krause

Do Counter-Strike: Global Offensive trafiła najnowsza aktualizacja. Valve wprowadziło między innymi Operację Riptide zawierającą nowe mapy, misje i sposoby na grę w ulubione tryby. Nie zabraknie też nowiutkich skórek do broni.

Logo operacji Riptide

Do Counter-Strike: Global Offensive trafiła aktualizacja. Twórcy dodali do gry najnowszą Operację Riptide, a przepustka do niej kosztuje 58,99 zł. Oprócz tego Valve do FPS-a dorzucił nowe mapy i tryby gry; możemy spodziewać się również zmian w broniach. Ogłaszana już wcześniej możliwość wyrzucania granatów jest już dostępna. Więcej szczegółów niżej.

Operacja Riptide została wprowadzona przez Valve 22 września w nocy. Pierwszy tydzień zatytułowany jest “Tydzień z Rekinami”, podczas jego trwania będzie można zdobyć dziesięć gwiazdek. Cała operacja ma potrwać co najmniej 16 tygodni, niemniej dokładny termin jej zakończenia pozostaje na ten moment nieznany.

Operacja Riptide w CS:GO – najważniejsze informacje

Do CS:GO trafiła Operacja Riptide zawierająca nowe mapy, misje i sposoby na grę w ulubione tryby. Wykonując cotygodniowe zadania, w nagrodę otrzymujemy gwiazdki oraz ulepszamy swój żeton operacji. W specjalnym sklepie dostaniemy między innymi skórki (skiny) z czterech kolekcji i naklejki.

Sklep operacji Riptide

Za uzbierane gwiazdki możemy kupić:

  • Skrzynia Operacji Riptide
  • Kolekcja Dust2
  • Kolekcja Mirage
  • Kolekcja Train
  • Kolekcja Vertigo
  • Naklejki Operacji Riptide
  • Naszywki Operacji Riptide
  • Naklejki ze sklepu surferskiego Operacji Riptide
  • Nowi Agenci

Tryby gry – zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany…

  • Prywatne kolejki matchmakingu
    • wygeneruj kod kolejki i podziel się nim ze swoimi przyjaciółmi, by stworzyć prywatny mecz Premier na serwerach Valve
    • lub wybierz jedną ze swoich grup na Steamie i rozgrywaj mecz wyłącznie z innymi członkami tejże grupy
  • Krótki mecz turniejowy
    • dodano opcje wyboru długości meczu w trybie turniejowym: krótki (MR 16), długi (MR 30) lub też brak preferencji
  • Deathmatch
    • dodano opcję wyboru takich opcji, jak Classic Deathmatch, Team Deathmatch (wygrywa pierwsza osoba, która zdobędzie 100 eliminacji) oraz Free-for-all Deathmatch (wszyscy gracze to przeciwnicy)
  • Demolka
    • zmniejszono maksymalną liczbę rund do 10 i usunięto zmianę stron w połowie gry
    • zmniejszono czas rundy
    • dostosowano progresję broni
  • Wyścig zbrojeń
    • dostosowano progresję broni
    • od teraz gracze otrzymują Health-shot po zdobyciu trzech eliminacji

Rozgrywka – nowości i zmiany

  • od teraz granaty mogą być wyrzucane tak, jak bronie
  • skrócono długość wizji po śmierci z 3 sekund do 2 sekund (długość wizji po strzale w głowę z 1 sekundy do 0,5 sekundy)
  • Desert Eagle – zmniejszono obrażenia zadawane w ciało
  • M4A1-S – zwiększono obrażenia zadawane w ciało
  • Dwie Beretty – zmniejszono cenę do 300 $
  • Tarcza Balistyczna – dodano do menu zakupu broni, obecnie można ją nabyć po stronie CT na mapach z zakładnikami

Mapy – zmiany i nowości wprowadzone wraz z aktualizacją

  • Dodano mapę County do oficjalnego matchmakingu w trybie Strefa Zagrożenia
  • Basalt i Insertion II zostały dodane do oficjalnego matchmakingu w trybie turniejowym, uproszczonym i Deathmatch
  • Ravine i Extraction zostały dodane do oficjalnego matchmakingu w trybie Skrzydłowy
  • Od teraz mapy Grind, Mocha, Pitstop, Calavera i Frostbite nie są już dostępne w oficjalnym matchmakingu

  • Dust2
    • zablokowanie widoczności od spawnu T przez środek
    • poprawiono widoczność tylnej części BS-a B z górnych tuneli
  • Inferno
    • wzmocniono murek na szczycie banana, od teraz nie przepuszcza strzałów
    • zmieniono układ areny 1v1
    • poprawiono pomniejsze błędy
  • Ancient
    • na obu BS-ach zwiększono rozmiar obszaru, na którym można podkładać bombę
    • naprawiono penetrację pocisków na powierzchniach ze sklejki
    • dodano poprawki związane z optymalizacją
    • dodano areny 1v1