NVIDIA zaprezentowała nową serię kart graficznych podczas konferencji CES 2025. Ujawniono aż cztery modele – RTX 5090, 5080, 5070 Ti i 5070. To jednak nie wszystkie nowości. NVIDIA zaprezentowała również najnowsze funkcje związane z DLSS4. Ta technologia będzie obsługiwana przez karty graficzne z serii RTX 5000. Najważniejszą nowością, o której wspomina NVIDIA jest opcja generowania aż 3 dodatkowych klatek dla każdej jednej, którą wyświetla gra – funkcję nazwano Multi Frame Generation.
NVIDIA prezentuje DLSS4 – jakie są najważniejsze nowości?
Technologia DLSS4 będzie zasilana przez rdzenie Tensor, które są zawarte w kartach graficznych RTX 5000. Oferuje ona przede wszystkim opcję skalowania mniejszej rozdzielczości do większej na żywo. W grach daje to oczywiście lepszą wydajność. Iteracja DLSS4 będzie różnić się od poprzedniej wersji lepszymi osiągami przy mniejszej stracie jakości.
Oprócz tego NVIDIA zapowiada technologię Multi Frame Generation. Aż 3 klatki będą mogły zostać wygenerowane przez sztuczną inteligencję na podstawie tylko 1, która została stworzona przez grę. Może to zwiększyć liczbę FPS podczas rozgrywki nawet 8-krotnie w porównaniu z tradycyjnymi metodami renderowania.
DLSS4 usprawnia także takie funkcje jak REconstruction, Super Resolution czy DLAA. Będą one wykorzystywały transformatory – to architektura znana z zasilania takich modeli sztucznej inteligencji jak ChatGPT, Flux czy Gemini. NVIDIA po raz pierwszy wykorzysta tego rodzaju technologię do generowania grafiki w czasie rzeczywistym.
Zapowiedziano NVIDIA Reflex 2, który ma zmniejszać opóźnienia w grach
Wraz z premierą kart graficznym i zapowiedzią DLSS4 NVIDIA potwierdziła, że zostanie też wydana technologia Reflex 2. Jej podstawowym założeniem jest niwelowanie wszelkich opóźnień w grach. Technologia synchronizuje pracę karty graficznej oraz procesora.
Dzięki temu ma być możliwe ograniczenie opóźnień nawet o 75%. Ta funkcja także będzie wymagać karty graficznej NVIDIA z serii RTX 5000.